مهاجرت به اروپا-اخذ اقامت اروپا مهاجرت به اروپا-اخذ اقامت اروپا .

مهاجرت به اروپا-اخذ اقامت اروپا

شرايط ويزا و اقامت در سوئد چگونه است؟

زندگي در اروپا

جمعيت سوئد

جمعيت سوئد بيش از ۹٫۲ميليون نفر،است كه تقريباً۷٫۹ميليون نفرآن را سوئدي‌ها تشكيل مي‌دهند. اين كشور با تعداد ۲۰ نفردرهر كيلومترمربع ازتراكم جمعيتي پاييني برخوردار است كه بيشتر اين جمعيت نيز در جنوب سوئد مستقر هستند. هم چنين بيش از ۸۵٪ مردم سوئد درناحيه شهري زندگي مي‌كنند. مردم سوئد به ظاهر آراسته و خوش پوش بودن زبانزد هستند.
نوع حكومت سوئد

كشور سوئد از حكومت مشروطه برخوردار بوده و دولت به شكل پارلماني اداره مي‌گردد. پادشاه در اين كشور مقامي تشريفاتي است و كشور توسط نخست وزير اداره مي‌شود.

سوئد در حال حاضر يكي از بهترين كشورهاي جهان در باب رفاه اجتماعي محسوب مي شود و از جمله كشور هايي است كه مراجعين در باب آن مشتاق هستند .
انواع ويزاي سوئد و راه هاي مهاجرت به سوئد:

تحصيل در سوئد

دانشگاه هاي سوئد همواره يكي از پرطرفدارترين مراكز تحصيل در ميان دانشجويان بين المللي بوده است. سطح علمي و كيفيت بالا بسياري را از سراسر دنيا براي تحصيل به اين كشور مي كشاند.
ديدار از خويشاوندان و دوستان

علاوه بر بستگان درجه يك، حتي دوستان قديمي و اقوام دور هم مي توانند شانس دريافت اين ويزا را داشته باشند . تصميم گيري در خصوص درخواست ويزا توسط سفارت انجام مي شود و داشتن شغل مناسب ، حساب بانكي ، اسناد مالكيت و مسافرت قبلي به سوئد يا كشورهاي ديگر اروپايي مي تواند تاثيرگذار باشد. در واقع اثبات اين كه شما در ايران دلايل بسياري براي بازگشت داريد در تاييد ويزاي شما اثر مثبت خواهد داشت.
ويزاي اقامتي در سوئد (از طريق همسر يا والدين)

اشخاصي كه همسرشان اقامت يا تابعيت سوئد را داشته باشد و همچنين فرزندان زير ۱۸ سال در صورتي كه يكي از والدين آنها در سوئد باشد مي توانند در خواست اقامت نمايند.
ويزاي كار در كشور سوئد

ويزاي كار به متقاضيان كار در كشورسوئد با شرايط خاص تعلق خواهد گرفت.با توجه به وضعيتي كه در اتحاديه اروپا وجود دارد ، اين گونه كشور ها همانند كشور سوئد ، شغل هايي را كه احتياج به نيروي كار براي آنها دارند ، مدت ۳ ماه در سوئد آگهي مي كنند و بعد از آن نيز سه ماه در اتحاديه اروپا آگهي مي كنند و اگر نيروي مورد نياز خود را براي آن كار نيافتند ، نيروي مهاجر خارجي را مي پذيرند.

سوئد

كار پيدا كردن در سوئد مشكل به نظر ميرسد ولي لازم نيست شما نگران باشيد , چون شركت پديده نوين در اين راستا نيز مي تواند به شما هموطنان عزيز كمك كند.
سفر تجاري و شركت در كنفرانس

براي گرفتن اين نوع ويزا مهم ترين موضوع داشتن دعوتنامه اي از شركت سوئدي است كه نام شخص دعوت شونده و زمان اقامت و تعداد روزهاي لازم در سوئد را مشخص نمايد. هم چنين معرفي نامه به زبان انگليسي از شركت ايراني كه شامل اسم و مشخصات شخص دعوت شونده شاغل در آن شركت و سمت شغلي و علت ديدار از شركت سوئدي در آن ذكر شده باشد.

يكي از راه هاي مهاجرت به سوئد از طريق تحصيل در سوئد مي باشد كه مي تواند منجر به اخذ اقامت سوئد نيز شود. كشور سوئد داراي بهترين دانشگاه ها در سطح اروپا مي باشد. شما مي توانيد براي زندگي در اروپا با تحصيل در سوئد شروع كنيد و از طريق ورود به يكي از دانشگاه هاي كشور سوئد اقدام نماييد.

سوئد

سوئد كشوري مي باشد كه تحصيل در آن تا سال ۲۰۱۱ به صورت رايگان بود اما از سال ۲۰۱۱ به بعد تحصيل در آن به صورت رايگان نمي باشد و تقريبا سالي ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار هزينه تحصيل آن مي باشد ، بنابراين از سال ۲۰۱۱ به بعد كشور سوئد به كشوري بسيار پر هزينه براي تحصيل تبديل شده است .

تحصيل در سوئد مانند كشور هاي ديگر اروپايي در مقاطع ليسانس ، فوق ليسانس و دكترا امكان پذير مي باشد اما در مقطع ليسانس در دانشگاه هاي دولتي اين كشور، تدريس معمولا به صورت زبان سوئدي مي باشد. بنابراين افراد براي تحصيل در اين مقطع مي بايست به زبان سوئدي مسلط باشند. اما از مقطع ليسانس به بالا، اكثر رشته ها در دانشگاه هاي سوئد به صورت زبان انگليسي نيز تدريس مي شود. بنابراين براي ورود به اين مقاطع داشتن مدرك زبان انگليسي نظير IELTS حداقل الزامي مي باشد.

هم چنين دوره هاي تحصيلي در سوئد همانند ساير كشور هاي اروپايي مي باشد بنابراين ليسانس در كشور سوئد چهار سال و فوق ليسانس دو سال و دكترا بين چهار تا پنج سال مي باشد .

در مقطع ليسانس پس از گذراندن ۱۸۰ واحد تحصيلي موفق به اخذ مدرك كارشناسي مي شويد. مدرك زبان مورد نياز در مقطع ليسانس ايلتس ۶ مي باشد و مدت تحصيل در اين مقطع ۳ سال به طول مي انجامد. هزينه دانشگاه هاي سوئد حدو ۸۰ هزار تا ۱۶۰هزار كرون در هر سال مي باشد كه اين هزينه بستگي به رشته و دانشگاه انتخابي دارد. دولت سوئد به دانشجويان اجازه كار ۲۰ ساعت در هفته را مي دهد.

تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد در كشور سوئد دوسال (۱۶۰ واحد تحصيلي)مي باشد در بعضي از رشته ها يك سال (۶۰واحد تحصيلي) مي باشد. مدرك زبان مورد نياز در مقطع كارشناسي ارشد ايلتس ۶٫۵ مي باشد و تحصيلات به زبان انگليسي مي باشد. دولت سوئد به دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد اجازه ۲۰ساعت كار در هفته را صادر مي كند.

فارغ التحصيلان مقطع كارشناسي ارشد مي توانند براي ادامه تحصيل در مقطع دكتري مي توانند با داشتن شرايط ذيل اقدام نمايند:

معدل Grade A
مقاله ISI
IELTS 7

در برخي رشته ها مانند : رشته هاي مالي،علوم اقتصادي،رشته هاي حوزه مديريت گذراندن GRE و يا GMAT الزامي است.

كساني كه قصد ادامه تحصيل در سوئد در مقطع دكتري را دارند، بايد پروپوزال كاملي ارائه دهند كه شامل : طرح، هزينه و مدت زمان آن مي باشد. شروع مقطع دكتري در كشور سوئد زمان مشخصي ندارد اين بستگي به استاد راهنما دارد.

لازم به ذكر است كه امكان تعلق گرفتن بورس در دوره دكترا براي متقاضياني كه شرايط آن را دارا مي باشند وجود دارد و شرايط آن بدين گونه است كه استاد راهنما در دانشگاه مورد نظر مي بايست شرايط شما را تاييد كند و معيارهايي را مد نظر خواهد داشت همانند دانشگاهي كه در آن فوق ليسانس را گذرانده ايد ، معدل فوق ليسانس ، مدرك زبان و…و با توجه به درجه مدارك مورد نياز مي توانيد براي اخذ بورس تحصيلي اقدام نماييد.

در كشور سوئد اين امكان وجود دارد كه فردي كه براي تحصيل اقدام مي نمايد و ويزا اخذ مي كند ، مي تواند براي همراهان خود نيز، براي اخذ ويزا اقدام نمايد و در اين مورد هيچ مانع قانوني وجود نخواهد داشت . اما در كشور سوئد اخذ ويزاي همراه صد در صد نخواهد بود.در ضمن مفهوم همراه از نظر حقوقي شامل همسر و فرزندان مي باشد.

در خصوص تحصيل در سوئد و مسائل مرتبط با آن معمولا نياز به اطلاعي وسيع مي باشد، از جمله اين كه كدام شهرها جهت امكانات مناسب تر هستند يا هزينه كدام دانشگاه ها مناسب تر است. چنان چه مايليد در باب مهاجرت تحصيلي به سوئد اطلاعاتي كسب كنيد، لطفا با ما مشورت كنيد.

در ضمن از جمله مواردي كه بايد در باب مهاجرت تحصيلي در نظر داشته باشيد ، ذكر اين نكته است كه براي فراگيري زبان سوئدي در كشور سوئد اين امكان وجود دارد كه براي كالج هاي زبان سوئدي اقدام نماييد و زبان سوئدي را در كشور سوئد فرا گيريد اما لازم به ذكر است كه ويزاي كالج زبان كشور سوئد صد در صد نخواهد بود و بهتر است متقاضي علاوه بر پذيرش كالج زبان ، پذيرش دانشگاه را نيز داشته باشد و همزمان با هم براي ويزا اقدام نمايد.

همزمان با تحصيل در سوئد، افراد اجازه كارقانوني به صورت نيمه وقت را نيز خواهند داشت و اين حق كار براي مثال در مقطع ليسانس ۱۰ ساعت در هفته ، در مقطع فوق ليسانس ۲۰ ساعت در هفته مي باشد. براي تبديل ويزاي تحصيلي به ويزاي كاري و يا تبديل هر نوع ويزايي ، اگر افراد در كشور سوئد باشند ، براي انجام اين كار حتما بايد به كشور خود بازگردند.

البته بديهي است كه پيدا كردن كار در سوئد بسيار آسان تر از خارج از سوئد مي باشد لذا به دانشجويان توصيه مي گردد پس از تحصيل قبل از مراجعت شغل مناسب خويش را جست و جو و عقد قرارداد كار كنند و پس از مراجعت تنها جهت ويزاي كار اقدام مقتضي را به عمل رسانند.

سوئد
هزينه زندگي در سوئد

با توجه به اين كه تحصيل در سوئد از سال ۲۰۱۱ به بعد از حالت رايگان خارج شده است ، تحصيل در سوئد سالي ۱۰ تا ۱۲ هزاردلار هزينه دربردارد است و هم چنين هزينه هاي زندگي شامل مسكن، خوابگاه ، خوراك و…. سالي ۸ تا ۱۰ هزار دلار مي باشد.

ولي با توجه به اينكه كشور سوئد در دسته كشور هايي مي باشد كه ازرفاه اجتمايي بالايي برخوردار است ، سالانه افراد بسياري خواهان مهاجرت به كشور سوئد مي باشند. اما افرادي كه به همراه تحصيل و يا مستقل از آن موفق به يافتن كار در اين كشور مي شوند با استفاده از حقوق و مزاياي آن كار مي توانند حدود نصف يا يك سوم هزينه هاي زندگي خود را پوشش دهند.

در خصوص ويزاي كار يا سرمايه گذاري، لازم به ذكر است كه كلا هزينه زندگي يك نفر در سوئد حدود مبلغ فوق الذكر است اما هزينه زندگي يك خانواده سه يا چهار نفره حداقل مبلغ ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ دلار مي باشد.

گفتني است كشور سوئد از لحاظ رفاه اجتماعي جزء بهترين كشورهاي اروپايي است كه حتي به كساني كه اقامت دائم در اين كشور دارند حقوق بازنشستگي و شرايط مناسب جهت ادامه ي زندگي در سوئد را ارائه مي كند.

لازم به ذكر است كه براي اخذ اقامت كشور سوئد, اگر هيچيك از شرايط را هم شما دارا نبوديد, با كمك شركت مهاجرتي مي توانيد به اين خواسته خود تحقق بخشيد.


برچسب: ، اقامت در اروپا، زندگي در اروپا، شهر هاي ارزان در اروپا، هزينه ي زندگي در اروپا، ويزا و اقامت در اروپا،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۳۳:۴۱ توسط:maryam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :