مهاجرت به اروپا-اخذ اقامت اروپا مهاجرت به اروپا-اخذ اقامت اروپا .

مهاجرت به اروپا-اخذ اقامت اروپا

شرايط ويزا و اقامت در سوئد چگونه است؟

زندگي در اروپا

جمعيت سوئد

جمعيت سوئد بيش از ۹٫۲ميليون نفر،است كه تقريباً۷٫۹ميليون نفرآن را سوئدي‌ها تشكيل مي‌دهند. اين كشور با تعداد ۲۰ نفردرهر كيلومترمربع ازتراكم جمعيتي پاييني برخوردار است كه بيشتر اين جمعيت نيز در جنوب سوئد مستقر هستند. هم چنين بيش از ۸۵٪ مردم سوئد درناحيه شهري زندگي مي‌كنند. مردم سوئد به ظاهر آراسته و خوش پوش بودن زبانزد هستند.
نوع حكومت سوئد

كشور سوئد از حكومت مشروطه برخوردار بوده و دولت به شكل پارلماني اداره مي‌گردد. پادشاه در اين كشور مقامي تشريفاتي است و كشور توسط نخست وزير اداره مي‌شود.

سوئد در حال حاضر يكي از بهترين كشورهاي جهان در باب رفاه اجتماعي محسوب مي شود و از جمله كشور هايي است كه مراجعين در باب آن مشتاق هستند .
انواع ويزاي سوئد و راه هاي مهاجرت به سوئد:

تحصيل در سوئد

دانشگاه هاي سوئد همواره يكي از پرطرفدارترين مراكز تحصيل در ميان دانشجويان بين المللي بوده است. سطح علمي و كيفيت بالا بسياري را از سراسر دنيا براي تحصيل به اين كشور مي كشاند.
ديدار از خويشاوندان و دوستان

علاوه بر بستگان درجه يك، حتي دوستان قديمي و اقوام دور هم مي توانند شانس دريافت اين ويزا را داشته باشند . تصميم گيري در خصوص درخواست ويزا توسط سفارت انجام مي شود و داشتن شغل مناسب ، حساب بانكي ، اسناد مالكيت و مسافرت قبلي به سوئد يا كشورهاي ديگر اروپايي مي تواند تاثيرگذار باشد. در واقع اثبات اين كه شما در ايران دلايل بسياري براي بازگشت داريد در تاييد ويزاي شما اثر مثبت خواهد داشت.
ويزاي اقامتي در سوئد (از طريق همسر يا والدين)

اشخاصي كه همسرشان اقامت يا تابعيت سوئد را داشته باشد و همچنين فرزندان زير ۱۸ سال در صورتي كه يكي از والدين آنها در سوئد باشد مي توانند در خواست اقامت نمايند.
ويزاي كار در كشور سوئد

ويزاي كار به متقاضيان كار در كشورسوئد با شرايط خاص تعلق خواهد گرفت.با توجه به وضعيتي كه در اتحاديه اروپا وجود دارد ، اين گونه كشور ها همانند كشور سوئد ، شغل هايي را كه احتياج به نيروي كار براي آنها دارند ، مدت ۳ ماه در سوئد آگهي مي كنند و بعد از آن نيز سه ماه در اتحاديه اروپا آگهي مي كنند و اگر نيروي مورد نياز خود را براي آن كار نيافتند ، نيروي مهاجر خارجي را مي پذيرند.

سوئد

كار پيدا كردن در سوئد مشكل به نظر ميرسد ولي لازم نيست شما نگران باشيد , چون شركت پديده نوين در اين راستا نيز مي تواند به شما هموطنان عزيز كمك كند.
سفر تجاري و شركت در كنفرانس

براي گرفتن اين نوع ويزا مهم ترين موضوع داشتن دعوتنامه اي از شركت سوئدي است كه نام شخص دعوت شونده و زمان اقامت و تعداد روزهاي لازم در سوئد را مشخص نمايد. هم چنين معرفي نامه به زبان انگليسي از شركت ايراني كه شامل اسم و مشخصات شخص دعوت شونده شاغل در آن شركت و سمت شغلي و علت ديدار از شركت سوئدي در آن ذكر شده باشد.

يكي از راه هاي مهاجرت به سوئد از طريق تحصيل در سوئد مي باشد كه مي تواند منجر به اخذ اقامت سوئد نيز شود. كشور سوئد داراي بهترين دانشگاه ها در سطح اروپا مي باشد. شما مي توانيد براي زندگي در اروپا با تحصيل در سوئد شروع كنيد و از طريق ورود به يكي از دانشگاه هاي كشور سوئد اقدام نماييد.

سوئد

سوئد كشوري مي باشد كه تحصيل در آن تا سال ۲۰۱۱ به صورت رايگان بود اما از سال ۲۰۱۱ به بعد تحصيل در آن به صورت رايگان نمي باشد و تقريبا سالي ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار هزينه تحصيل آن مي باشد ، بنابراين از سال ۲۰۱۱ به بعد كشور سوئد به كشوري بسيار پر هزينه براي تحصيل تبديل شده است .

تحصيل در سوئد مانند كشور هاي ديگر اروپايي در مقاطع ليسانس ، فوق ليسانس و دكترا امكان پذير مي باشد اما در مقطع ليسانس در دانشگاه هاي دولتي اين كشور، تدريس معمولا به صورت زبان سوئدي مي باشد. بنابراين افراد براي تحصيل در اين مقطع مي بايست به زبان سوئدي مسلط باشند. اما از مقطع ليسانس به بالا، اكثر رشته ها در دانشگاه هاي سوئد به صورت زبان انگليسي نيز تدريس مي شود. بنابراين براي ورود به اين مقاطع داشتن مدرك زبان انگليسي نظير IELTS حداقل الزامي مي باشد.

هم چنين دوره هاي تحصيلي در سوئد همانند ساير كشور هاي اروپايي مي باشد بنابراين ليسانس در كشور سوئد چهار سال و فوق ليسانس دو سال و دكترا بين چهار تا پنج سال مي باشد .

در مقطع ليسانس پس از گذراندن ۱۸۰ واحد تحصيلي موفق به اخذ مدرك كارشناسي مي شويد. مدرك زبان مورد نياز در مقطع ليسانس ايلتس ۶ مي باشد و مدت تحصيل در اين مقطع ۳ سال به طول مي انجامد. هزينه دانشگاه هاي سوئد حدو ۸۰ هزار تا ۱۶۰هزار كرون در هر سال مي باشد كه اين هزينه بستگي به رشته و دانشگاه انتخابي دارد. دولت سوئد به دانشجويان اجازه كار ۲۰ ساعت در هفته را مي دهد.

تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد در كشور سوئد دوسال (۱۶۰ واحد تحصيلي)مي باشد در بعضي از رشته ها يك سال (۶۰واحد تحصيلي) مي باشد. مدرك زبان مورد نياز در مقطع كارشناسي ارشد ايلتس ۶٫۵ مي باشد و تحصيلات به زبان انگليسي مي باشد. دولت سوئد به دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد اجازه ۲۰ساعت كار در هفته را صادر مي كند.

فارغ التحصيلان مقطع كارشناسي ارشد مي توانند براي ادامه تحصيل در مقطع دكتري مي توانند با داشتن شرايط ذيل اقدام نمايند:

معدل Grade A
مقاله ISI
IELTS 7

در برخي رشته ها مانند : رشته هاي مالي،علوم اقتصادي،رشته هاي حوزه مديريت گذراندن GRE و يا GMAT الزامي است.

كساني كه قصد ادامه تحصيل در سوئد در مقطع دكتري را دارند، بايد پروپوزال كاملي ارائه دهند كه شامل : طرح، هزينه و مدت زمان آن مي باشد. شروع مقطع دكتري در كشور سوئد زمان مشخصي ندارد اين بستگي به استاد راهنما دارد.

لازم به ذكر است كه امكان تعلق گرفتن بورس در دوره دكترا براي متقاضياني كه شرايط آن را دارا مي باشند وجود دارد و شرايط آن بدين گونه است كه استاد راهنما در دانشگاه مورد نظر مي بايست شرايط شما را تاييد كند و معيارهايي را مد نظر خواهد داشت همانند دانشگاهي كه در آن فوق ليسانس را گذرانده ايد ، معدل فوق ليسانس ، مدرك زبان و…و با توجه به درجه مدارك مورد نياز مي توانيد براي اخذ بورس تحصيلي اقدام نماييد.

در كشور سوئد اين امكان وجود دارد كه فردي كه براي تحصيل اقدام مي نمايد و ويزا اخذ مي كند ، مي تواند براي همراهان خود نيز، براي اخذ ويزا اقدام نمايد و در اين مورد هيچ مانع قانوني وجود نخواهد داشت . اما در كشور سوئد اخذ ويزاي همراه صد در صد نخواهد بود.در ضمن مفهوم همراه از نظر حقوقي شامل همسر و فرزندان مي باشد.

در خصوص تحصيل در سوئد و مسائل مرتبط با آن معمولا نياز به اطلاعي وسيع مي باشد، از جمله اين كه كدام شهرها جهت امكانات مناسب تر هستند يا هزينه كدام دانشگاه ها مناسب تر است. چنان چه مايليد در باب مهاجرت تحصيلي به سوئد اطلاعاتي كسب كنيد، لطفا با ما مشورت كنيد.

در ضمن از جمله مواردي كه بايد در باب مهاجرت تحصيلي در نظر داشته باشيد ، ذكر اين نكته است كه براي فراگيري زبان سوئدي در كشور سوئد اين امكان وجود دارد كه براي كالج هاي زبان سوئدي اقدام نماييد و زبان سوئدي را در كشور سوئد فرا گيريد اما لازم به ذكر است كه ويزاي كالج زبان كشور سوئد صد در صد نخواهد بود و بهتر است متقاضي علاوه بر پذيرش كالج زبان ، پذيرش دانشگاه را نيز داشته باشد و همزمان با هم براي ويزا اقدام نمايد.

همزمان با تحصيل در سوئد، افراد اجازه كارقانوني به صورت نيمه وقت را نيز خواهند داشت و اين حق كار براي مثال در مقطع ليسانس ۱۰ ساعت در هفته ، در مقطع فوق ليسانس ۲۰ ساعت در هفته مي باشد. براي تبديل ويزاي تحصيلي به ويزاي كاري و يا تبديل هر نوع ويزايي ، اگر افراد در كشور سوئد باشند ، براي انجام اين كار حتما بايد به كشور خود بازگردند.

البته بديهي است كه پيدا كردن كار در سوئد بسيار آسان تر از خارج از سوئد مي باشد لذا به دانشجويان توصيه مي گردد پس از تحصيل قبل از مراجعت شغل مناسب خويش را جست و جو و عقد قرارداد كار كنند و پس از مراجعت تنها جهت ويزاي كار اقدام مقتضي را به عمل رسانند.

سوئد
هزينه زندگي در سوئد

با توجه به اين كه تحصيل در سوئد از سال ۲۰۱۱ به بعد از حالت رايگان خارج شده است ، تحصيل در سوئد سالي ۱۰ تا ۱۲ هزاردلار هزينه دربردارد است و هم چنين هزينه هاي زندگي شامل مسكن، خوابگاه ، خوراك و…. سالي ۸ تا ۱۰ هزار دلار مي باشد.

ولي با توجه به اينكه كشور سوئد در دسته كشور هايي مي باشد كه ازرفاه اجتمايي بالايي برخوردار است ، سالانه افراد بسياري خواهان مهاجرت به كشور سوئد مي باشند. اما افرادي كه به همراه تحصيل و يا مستقل از آن موفق به يافتن كار در اين كشور مي شوند با استفاده از حقوق و مزاياي آن كار مي توانند حدود نصف يا يك سوم هزينه هاي زندگي خود را پوشش دهند.

در خصوص ويزاي كار يا سرمايه گذاري، لازم به ذكر است كه كلا هزينه زندگي يك نفر در سوئد حدود مبلغ فوق الذكر است اما هزينه زندگي يك خانواده سه يا چهار نفره حداقل مبلغ ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ دلار مي باشد.

گفتني است كشور سوئد از لحاظ رفاه اجتماعي جزء بهترين كشورهاي اروپايي است كه حتي به كساني كه اقامت دائم در اين كشور دارند حقوق بازنشستگي و شرايط مناسب جهت ادامه ي زندگي در سوئد را ارائه مي كند.

لازم به ذكر است كه براي اخذ اقامت كشور سوئد, اگر هيچيك از شرايط را هم شما دارا نبوديد, با كمك شركت مهاجرتي مي توانيد به اين خواسته خود تحقق بخشيد.


برچسب: ، اقامت در اروپا، زندگي در اروپا، شهر هاي ارزان در اروپا، هزينه ي زندگي در اروپا، ويزا و اقامت در اروپا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۳۳:۴۱ توسط:maryam موضوع:

روش هاي مهاجرت به اروپا

مهاجرت

روش هاي مهاجرت

مهاجرت بمعناي تغيير محل سكونت به كشور خارجي و به روش قانوني است.

هدف از مهاجرت براي اشخاص مختلف متفاوت است.

عده اي براي يك مهاجرت كامل گام بر مي دارند. هدف زندگي و سكونت و اشتغال در كشور مقصد است.

و عده اي صرفا براي اخذ اقامت (تابعيت و پاسپورت) قصد اقدام دارند. و الزاما فعلا قصد رفتن و سكونت ندارند

و عده اي با هدف بيزينس اين كار را انجام مي دهند. كه با اخذ اقامت بتوانند راحت رفت و آمد كنند و دسترسي به بانك هاي خارجي داشته باشند.
براي روشن شدن ذهن شما چارچوب اخذ اقامت و معناي مفهومي كلمات در موضوع مهاجرت بشرح زير ارائه مي شود:

۱. هيچ كشوري در بدو ورود به مهاجر … اقامت دائم (تابعيت) نمي دهد.

مثلا در كانادا بعد از ۲ تا ۴ سال…

و در كل اتحاديه اروپا بعد از ۵ سال

و در آمريكا بعد از ۱۰ سال…

در همه اين موارد متقاضي نبايد بيش از ۶ ماه از كشور مقصد خارج شود.

۲. اخذ اقامت بمعناي اخذ پاسپورت آن كشور نمي باشد.

براي اخذ پاسپورت هر كشور بايد تابعيت آن كشور را داشته باشيد.

۳. روندها و قوانيني كه در اينجا توضيح داده ميشود صرفا براي روش هاي مهاجرت قانوني است. و شامل قوانين مهاجرت به روش ازدواج و پناهندگي نمي باشد چرا كه اينها استثناء بوده و قوانين متفاوتي در حقوق شهروندي و اخذ تابعيت و پاسپورت دارند (در اين زمينه از ارائه مشاوره و خدمات معذور هستيم. سوا ل نفرماييد)

اقامت دائم يعني تابعيت…

لذا با توجه به قانون هر كشور بعد از گذشت چند سال بشما اقامت دائم (تابعيت) مي دهند. در بالا اشاره كردم.
تفاوت اقامت و تابعيت:

شخصي كه در ابتدا اقامت ميگيرد اولا كه داراي حقوق شهروندي درجه ۱ است و هيچ فرقي با مردم آن كشور از لحاظ شهروندي و حقوق اجتماعي ندارد. بلكه تا زماني كه تابعيت (اقامت دائم) را نگرفته نمي تواند راي بدهد. همچنين حقوق بيكاري به وي تعلق نميگيرد و همچنين پاسپورت آن كشور را ندارد. فقط همين.

از لحاظ تحصيل و خريد ملك و داشتن سند و حساب بانكي و… مشكلي ندارد.
راههاي مهاجرت كلا به ۴ روش است:

۱. روش (تخصص) شغلي: مانند كانادا و استراليا كه شاخص هاي سن و تحصيل و سابقه كار و توانايي زبان مد نظر است.

۲. روش سرمايه گذاري: كه خود به ۵ قسم است:

الف) ثبت شركت: مانند آلمان / اسلوواكي / لهستان / اسلووني و كشور هاي مشابه آنها…

مزايا:

اخذ كارت اقامت
اختصاص يورو كد به شما و اعضاي خانواده (مشابه كدملي در ايران )
جهت دريافت اقامت نياز به استخدام اجباري كارمند در شركت نمي باشد .
نياز به سابقه شغلي و مدرك زبان نداريد .
اجازه كار و فعاليت در كليه كشورهاي اروپايي عضو شنگن را خواهيد داشت .
اجازه زندگي و تحصيل در كليه كشورهاي اروپايي عضو شنگن را خواهيد داشت .
امكان دريافت گواهينامه رانندگي با اعتبار بلند مدت (بيش از ۱۵ سال ) به پشتوانه گواهينامه ايران شما .
امكان افتتاح حساب و دريافت مستركارت/ويزاكارت/credit card و حساب paypal .
امكان داشتن سند بنام (منقول و غيرمنقول) در كليه كشورهاي اروپايي
امكان دريافت ويزاي كشورهاي آمريكا ، كانادا و استراليا به راحتي به پشتوانه كارت اقامت اروپايي شما .
با كارت اقامت مي توانيد از ايران به مقصد هر كشور اروپايي عضو شنگن بدون محدوديت پرواز كنيد .

اقامت شينگن و اجازه سكونت و اشتغال در كليه كشورهاي عضو شينگن … (البته با طي مراحل قانوني كسب اجازه سكونت در كشور ديگر عضو شينگن- كه صرفا يك روند اداري است و بسهولت امكان پذير است)

در اين بين كشور جمهوري اسلوواكي شما را مجبور به سكونت دائم نميكند . به همين علت اين روزها اقامت اسلوواكي رواج بيشتري يافته و اشخاصي كه بدنبال اقامت و سكونت در هر جاي اروپا هستند و يا اشخاصي كه بدنبال اخذ اقامت اروپا بوده و فعلا قصد سكونت دائم در آنجا را ( بعلت شغل و بيزينس در ايران ) ندارند … برايشان بسيار مناسب است.

نكته : در اين روش پرداخت ماليات سالانه حداقل ۳۲۰۰ يورو بر مبناي سال ۲۰۱۶ بايد صورت پذيرد. (اين مبلغ ، ماليات شركت است. )

ب) ثبت شركت و انتقال شغل از ايران به كشور مقصد ( مانند آلمان)

اگر شركت با مسئوليت محدود ثبت شود اجبار به استخدام كارمند با تابعيت كشور مقصد نخواهيد داشت.

اگر شركت سهامي خاص ثبت شود شما ملزم به استخدام ۲ تا ۴ نفر (بسته به ايالت) خواهيد بود. اين كارمندان بايد بيمه باشند و قرارداد في مابين و حقوق ماهيانه مشخص داشته باشند.

جهت اثبات شغل شما در ايران نياز به جواز كسب و يا شركتنامه مي باشد. اگر شما مدير عامل يا عضو هيئت مديره شركتي هستيد بايد حداقل ۳۰% از سهام آن شركت را دارا باشيد. و حداقل يكسال از فعاليت شركت گذشته باشد.

مزايا: داراي كارت اقامت و يورو كد هستيد. و كليه موارد ذكر شده در قسمت مزاياي آيتم فوق را شامل است.

نكته: حتما بايد بيش از ۱ سال در شغل بيزينسي مورد نظر داراي سابقه فعاليت باشيد. سابقه فعاليت شما با جواز كسب قبلي و يا اساسنامه و شركتنامه و گردش حساب بانكي بنام شركت و گاها با مفاصا حساب اداره ماليات … سنجيده ميشود.

در مواردي كه الزام به استخدام كارمند وجود دارد اين اشخاص بايد تبعه كشور مقصد باشند و نمي توانيد از ايران استخدام و با خود به اروپا ببريد.

ماليات سالانه در اين روش با توجه به مقدار فعاليت شركت ثبت شده در مقصد بايد پرداخت شود.

ج) خريد ملك يا سهام شركت هاي سهامي عام بمبلغ ۵۰۰ هزار يورو و يا بيشتر (در همه كشور هاي اروپايي امكان پذير است بغير از سوئيس)

مزايا: ماليات سالانه براساس فعاليت ندارد. و داراي كارت اقامت و يورو كد هستيد با ساير مزاياي ذكر شده در موارد فوق.

نكته: اجازه اشتغال نداريد و در زمان خريد ملك ۹% ماليات بر خريد و هزينه هاي آژانس املاك و وكيل بيش از ۳۰۰ ميليون تومان به ۵۰۰ هزار يورو (۲ميليارد تومان) اضافه ميشود. همچنين حضور و سكونت اجباري سالانه حداقل ۶ ماه بايد رعايت شود تا اقامت تمديد شود.

د) روش تمكن مالي: كه اين روزها براي يونان و اسپانيا و ايتاليا رواج دارد. به اين صورت كه شما مبلغ ۳۰۰ تا ۵۰۰ ميليون تومان تقريبا بصورت دايمي بايد در حسابتان در ايران وجود داشته باشد و در موعد تمديد پرينت حساب ارائه نمائيد.

مزاياي اين روش: ماليات سالانه براي فعاليت وجود ندارد.

نكته: اجازه اشتغال به هيچ روش نداريد و همچنين كارت اقامت نداريد بلكه يك استيكر ويزاي ۱ يا ۲ ساله multiple در پاسپورت چسبانده ميشود و فاقد يورو كد هستيد چون كارت اقامت نداريد.

۳. روش ازدواج (موسسه حقوقي آسوايران در اين زمينه خدمات ارائه نمي دهد. و پرونده نمي پذيرد)

۴. روش پناهندگي (موسسه حقوقي آسوايران در اين زمينه خدمات ارائه نمي دهد و پرونده نمي پذيرد)
انواع ويزاي شنگن

ويزاي شنگن در ۴ نوع صادر مي شود :

ويزاي نوع A : ويزاي ترانزيت است يعني مسافر حق خروج از فرودگاه را ندارد و مي تواند فقط در يكي از فرودگاههاي شنگن پرواز خود را تعويض و راهي كشوري در خارج از شنگن گردد.

ويزاي نوع B : ويزاي عبور است يعني مسافر حق خروج از فرودگاه را دارد و ميتواند از شنگن بعنوان منطقه عبوري استفاده نمايد تا از طريق زميني خود را به كشور ديگري غير شنگن برساند.

ويزاي نوع C : ويزاي توريستي است كه اكثر ايرانيان با آن وارد شنگن مي شوند.

ويزاي نوع D : ويزاي بلندمدت است كه معمولا تجار و بازرگانان ازآن استفاده مي كنند تا بتوانند در طي سال بارها به شنگن وارد و از آن خارج شوند.

توجه كنيد كه اگر بخواهيد بيش از ۹۰ روز در محدوده شنگن بمانيد، ديگر نيازي به ويزاي شنگن نداريد بلكه بايد درخواست اقامت بدهيد و از طريق سفارت مربوطه پيگير مراحل اقامتي خود باشيد، درضمن اگر از ۹۰ روز اقامت خود در محدوده شنگن استفاده كنيد، بايد حتما به همان مقدار يعني ۳ ماه خارج از شنگن بمانيد تا بتوانيد مجددا ويزاي شنگن دريافت كنيد. البته در صورت داشتن دلايل ويژه مي توانيد براي حداكثر يكسال هم ويزاي شنگن دريافت كنيد.

داشتن ويزاي شنگن لزوما به معناي تضمين جهت ورود به محدوده شنگن نيست، يعني اينكه اگر شما ويزاي شنگن خود را از ايتاليا گرفته باشيد ولي از فرانسه وارد شنگن شويد مقامات مرزي شنگن در فرانسه مي توانند به دلايلي كاملا قانوني به شما اجازه ورود نداده و شما را به كشوري در خارج از شنگن اخراج كنند. مسافر ورودي به شنگن بايد هميشه خود را آماده سوالات احتمالي از جمله هدف از سفر، آدرس محل اقامت و مداركي دال بر توانايي پرداخت هزينه هاي اقامت نمايد.

براي اخذ ويزاي شنگن راههاي مختلفي وجود دارد. ساده ترين راه اقدام از طريق آژانس و تور مسافرتي و اخذ ويزاي نوع C مي باشد كه البته بايد براي اخذ آن پرينت حساب بانكي، پرينت آخرين فيش حقوقي، چك بانكي (ضمانت نامه بانكي ) در وجه آژانس و يا سند ملكي به نام خودتان را از قبل آماده كنيد تا ضمانت برگشتتان از سفر باشد. راههاي ديگر، دريافت دعوت نامه رسمي جهت بازديد از بستگان، دريافت دعوت نامه از يك شركت معتبر مبني بر حضور در يك نمايشگاه بين المللي و … مي باشند.

به تازگي بر اساس گزارش رسمي به نقل از يك مركز معتبر مطالعاتي در سوئيس كشور ايران از نظر شانس دريافت ويزا و اجازه سفر به ديگر كشورهاي دنيا (با اجازه سفر به ۱۴ كشور دنيا بدون ويزا) در رتبه يكي مانده به آخر فهرست شانس دريافت ويزا قرارگرفته است.

برطبق اين گزارش رسمي، كشورهاي فنلاند، دانمارك وآمريكا با اجازه سفر به ۱۳۰ كشور جهان بدون نياز به ويزا مشتركا اول هستند و كشورهاي آلمان، ايرلند و سوئد با اجازه سفر به ۱۲۹ كشور جهان بدون نياز به ويزا به ترتيب در رتبه هاي بعدي قرار دارند. مهاجرت بمعناي تغيير محل سكونت به كشور خارجي و به روش قانوني است.

هدف از مهاجرت براي اشخاص مختلف متفاوت است.

عده اي براي يك مهاجرت كامل گام بر مي دارند. هدف زندگي و سكونت و اشتغال در كشور مقصد است.

و عده اي صرفا براي اخذ اقامت (تابعيت و پاسپورت) قصد اقدام دارند. و الزاما فعلا قصد رفتن و سكونت ندارند

و عده اي با هدف بيزينس اين كار را انجام مي دهند. كه با اخذ اقامت بتوانند راحت رفت و آمد كنند و دسترسي به بانك هاي خارجي داشته باشند.
براي روشن شدن ذهن شما چارچوب اخذ اقامت و معناي مفهومي كلمات در موضوع مهاجرت بشرح زير ارائه مي شود:

۱. هيچ كشوري در بدو ورود به مهاجر … اقامت دائم (تابعيت) نمي دهد.

مثلا در كانادا بعد از ۲ تا ۴ سال…

و در كل اتحاديه اروپا بعد از ۵ سال

و در آمريكا بعد از ۱۰ سال…

در همه اين موارد متقاضي نبايد بيش از ۶ ماه از كشور مقصد خارج شود.

۲. اخذ اقامت بمعناي اخذ پاسپورت آن كشور نمي باشد.

براي اخذ پاسپورت هر كشور بايد تابعيت آن كشور را داشته باشيد.

۳. روندها و قوانيني كه در اينجا توضيح داده ميشود صرفا براي روش هاي مهاجرت قانوني است. و شامل قوانين مهاجرت به روش ازدواج و پناهندگي نمي باشد چرا كه اينها استثناء بوده و قوانين متفاوتي در حقوق شهروندي و اخذ تابعيت و پاسپورت دارند (در اين زمينه از ارائه مشاوره و خدمات معذور هستيم. سوا ل نفرماييد)

اقامت دائم يعني تابعيت…

لذا با توجه به قانون هر كشور بعد از گذشت چند سال بشما اقامت دائم (تابعيت) مي دهند. در بالا اشاره كردم.
تفاوت اقامت و تابعيت:

شخصي كه در ابتدا اقامت ميگيرد اولا كه داراي حقوق شهروندي درجه ۱ است و هيچ فرقي با مردم آن كشور از لحاظ شهروندي و حقوق اجتماعي ندارد. بلكه تا زماني كه تابعيت (اقامت دائم) را نگرفته نمي تواند راي بدهد. همچنين حقوق بيكاري به وي تعلق نميگيرد و همچنين پاسپورت آن كشور را ندارد. فقط همين.

از لحاظ تحصيل و خريد ملك و داشتن سند و حساب بانكي و… مشكلي ندارد.
راههاي مهاجرت كلا به ۴ روش است:

۱. روش (تخصص) شغلي: مانند كانادا و استراليا كه شاخص هاي سن و تحصيل و سابقه كار و توانايي زبان مد نظر است.

۲. روش سرمايه گذاري: كه خود به ۵ قسم است:

الف) ثبت شركت: مانند آلمان / اسلوواكي / لهستان / اسلووني و كشور هاي مشابه آنها…

مزايا:

اخذ كارت اقامت
اختصاص يورو كد به شما و اعضاي خانواده (مشابه كدملي در ايران )
جهت دريافت اقامت نياز به استخدام اجباري كارمند در شركت نمي باشد .
نياز به سابقه شغلي و مدرك زبان نداريد .
اجازه كار و فعاليت در كليه كشورهاي اروپايي عضو شنگن را خواهيد داشت .
اجازه زندگي و تحصيل در كليه كشورهاي اروپايي عضو شنگن را خواهيد داشت .
امكان دريافت گواهينامه رانندگي با اعتبار بلند مدت (بيش از ۱۵ سال ) به پشتوانه گواهينامه ايران شما .
امكان افتتاح حساب و دريافت مستركارت/ويزاكارت/credit card و حساب paypal .
امكان داشتن سند بنام (منقول و غيرمنقول) در كليه كشورهاي اروپايي
امكان دريافت ويزاي كشورهاي آمريكا ، كانادا و استراليا به راحتي به پشتوانه كارت اقامت اروپايي شما .
با كارت اقامت مي توانيد از ايران به مقصد هر كشور اروپايي عضو شنگن بدون محدوديت پرواز كنيد .

اقامت شينگن و اجازه سكونت و اشتغال در كليه كشورهاي عضو شينگن … (البته با طي مراحل قانوني كسب اجازه سكونت در كشور ديگر عضو شينگن- كه صرفا يك روند اداري است و بسهولت امكان پذير است)

در اين بين كشور جمهوري اسلوواكي شما را مجبور به سكونت دائم نميكند . به همين علت اين روزها اقامت اسلوواكي رواج بيشتري يافته و اشخاصي كه بدنبال اقامت و سكونت در هر جاي اروپا هستند و يا اشخاصي كه بدنبال اخذ اقامت اروپا بوده و فعلا قصد سكونت دائم در آنجا را ( بعلت شغل و بيزينس در ايران ) ندارند … برايشان بسيار مناسب است.

نكته : در اين روش پرداخت ماليات سالانه حداقل ۳۲۰۰ يورو بر مبناي سال ۲۰۱۶ بايد صورت پذيرد. (اين مبلغ ، ماليات شركت است. )

ب) ثبت شركت و انتقال شغل از ايران به كشور مقصد ( مانند آلمان)

اگر شركت با مسئوليت محدود ثبت شود اجبار به استخدام كارمند با تابعيت كشور مقصد نخواهيد داشت.

اگر شركت سهامي خاص ثبت شود شما ملزم به استخدام ۲ تا ۴ نفر (بسته به ايالت) خواهيد بود. اين كارمندان بايد بيمه باشند و قرارداد في مابين و حقوق ماهيانه مشخص داشته باشند.

جهت اثبات شغل شما در ايران نياز به جواز كسب و يا شركتنامه مي باشد. اگر شما مدير عامل يا عضو هيئت مديره شركتي هستيد بايد حداقل ۳۰% از سهام آن شركت را دارا باشيد. و حداقل يكسال از فعاليت شركت گذشته باشد.

مزايا: داراي كارت اقامت و يورو كد هستيد. و كليه موارد ذكر شده در قسمت مزاياي آيتم فوق را شامل است.

نكته: حتما بايد بيش از ۱ سال در شغل بيزينسي مورد نظر داراي سابقه فعاليت باشيد. سابقه فعاليت شما با جواز كسب قبلي و يا اساسنامه و شركتنامه و گردش حساب بانكي بنام شركت و گاها با مفاصا حساب اداره ماليات … سنجيده ميشود.

در مواردي كه الزام به استخدام كارمند وجود دارد اين اشخاص بايد تبعه كشور مقصد باشند و نمي توانيد از ايران استخدام و با خود به اروپا ببريد.

ماليات سالانه در اين روش با توجه به مقدار فعاليت شركت ثبت شده در مقصد بايد پرداخت شود.

ج) خريد ملك يا سهام شركت هاي سهامي عام بمبلغ ۵۰۰ هزار يورو و يا بيشتر (در همه كشور هاي اروپايي امكان پذير است بغير از سوئيس)

مزايا: ماليات سالانه براساس فعاليت ندارد. و داراي كارت اقامت و يورو كد هستيد با ساير مزاياي ذكر شده در موارد فوق.

نكته: اجازه اشتغال نداريد و در زمان خريد ملك ۹% ماليات بر خريد و هزينه هاي آژانس املاك و وكيل بيش از ۳۰۰ ميليون تومان به ۵۰۰ هزار يورو (۲ميليارد تومان) اضافه ميشود. همچنين حضور و سكونت اجباري سالانه حداقل ۶ ماه بايد رعايت شود تا اقامت تمديد شود.

د) روش تمكن مالي: كه اين روزها براي يونان و اسپانيا و ايتاليا رواج دارد. به اين صورت كه شما مبلغ ۳۰۰ تا ۵۰۰ ميليون تومان تقريبا بصورت دايمي بايد در حسابتان در ايران وجود داشته باشد و در موعد تمديد پرينت حساب ارائه نمائيد.

مزاياي اين روش: ماليات سالانه براي فعاليت وجود ندارد.

نكته: اجازه اشتغال به هيچ روش نداريد و همچنين كارت اقامت نداريد بلكه يك استيكر ويزاي ۱ يا ۲ ساله multiple در پاسپورت چسبانده ميشود و فاقد يورو كد هستيد چون كارت اقامت نداريد.

۳. روش ازدواج (موسسه حقوقي آسوايران در اين زمينه خدمات ارائه نمي دهد. و پرونده نمي پذيرد)

۴. روش پناهندگي (موسسه حقوقي آسوايران در اين زمينه خدمات ارائه نمي دهد و پرونده نمي پذيرد)
انواع ويزاي شنگن

ويزاي شنگن در ۴ نوع صادر مي شود :

ويزاي نوع A : ويزاي ترانزيت است يعني مسافر حق خروج از فرودگاه را ندارد و مي تواند فقط در يكي از فرودگاههاي شنگن پرواز خود را تعويض و راهي كشوري در خارج از شنگن گردد.

ويزاي نوع B : ويزاي عبور است يعني مسافر حق خروج از فرودگاه را دارد و ميتواند از شنگن بعنوان منطقه عبوري استفاده نمايد تا از طريق زميني خود را به كشور ديگري غير شنگن برساند.

ويزاي نوع C : ويزاي توريستي است كه اكثر ايرانيان با آن وارد شنگن مي شوند.

ويزاي نوع D : ويزاي بلندمدت است كه معمولا تجار و بازرگانان ازآن استفاده مي كنند تا بتوانند در طي سال بارها به شنگن وارد و از آن خارج شوند.

توجه كنيد كه اگر بخواهيد بيش از ۹۰ روز در محدوده شنگن بمانيد، ديگر نيازي به ويزاي شنگن نداريد بلكه بايد درخواست اقامت بدهيد و از طريق سفارت مربوطه پيگير مراحل اقامتي خود باشيد، درضمن اگر از ۹۰ روز اقامت خود در محدوده شنگن استفاده كنيد، بايد حتما به همان مقدار يعني ۳ ماه خارج از شنگن بمانيد تا بتوانيد مجددا ويزاي شنگن دريافت كنيد. البته در صورت داشتن دلايل ويژه مي توانيد براي حداكثر يكسال هم ويزاي شنگن دريافت كنيد.

داشتن ويزاي شنگن لزوما به معناي تضمين جهت ورود به محدوده شنگن نيست، يعني اينكه اگر شما ويزاي شنگن خود را از ايتاليا گرفته باشيد ولي از فرانسه وارد شنگن شويد مقامات مرزي شنگن در فرانسه مي توانند به دلايلي كاملا قانوني به شما اجازه ورود نداده و شما را به كشوري در خارج از شنگن اخراج كنند. مسافر ورودي به شنگن بايد هميشه خود را آماده سوالات احتمالي از جمله هدف از سفر، آدرس محل اقامت و مداركي دال بر توانايي پرداخت هزينه هاي اقامت نمايد.

براي اخذ ويزاي شنگن راههاي مختلفي وجود دارد. ساده ترين راه اقدام از طريق آژانس و تور مسافرتي و اخذ ويزاي نوع C مي باشد كه البته بايد براي اخذ آن پرينت حساب بانكي، پرينت آخرين فيش حقوقي، چك بانكي (ضمانت نامه بانكي ) در وجه آژانس و يا سند ملكي به نام خودتان را از قبل آماده كنيد تا ضمانت برگشتتان از سفر باشد. راههاي ديگر، دريافت دعوت نامه رسمي جهت بازديد از بستگان، دريافت دعوت نامه از يك شركت معتبر مبني بر حضور در يك نمايشگاه بين المللي و … مي باشند.

به تازگي بر اساس گزارش رسمي به نقل از يك مركز معتبر مطالعاتي در سوئيس كشور ايران از نظر شانس دريافت ويزا و اجازه سفر به ديگر كشورهاي دنيا (با اجازه سفر به ۱۴ كشور دنيا بدون ويزا) در رتبه يكي مانده به آخر فهرست شانس دريافت ويزا قرارگرفته است.

برطبق اين گزارش رسمي، كشورهاي فنلاند، دانمارك وآمريكا با اجازه سفر به ۱۳۰ كشور جهان بدون نياز به ويزا مشتركا اول هستند و كشورهاي آلمان، ايرلند و سوئد با اجازه سفر به ۱۲۹ كشور جهان بدون نياز به ويزا به ترتيب در رتبه هاي بعدي قرار دارند.


برچسب: ، آشنايي با روش هاي قانني مهاجرت، تحصيل و زندگي در اروپا، مهاجرت به كانادا، ويزاي شينگن ومهاجرت به كانادا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۳۱:۳۷ توسط:maryam موضوع:

شرايط اقامت در كشور آلمان

اقامت در آلمان

اقامت و مهاجرت در كشور آلمان

آلمان كشوري است كه از نظر صنعتي و اقتصادي در اتحاديه اروپا داراي جايگاه خاصي ميباشد و نظام سياسي آن از نوع جمهوري فدرال دموكراتيك پارلماني بوده و داراي ۱۶ ايالت است كه اين ايالتها در بعضي موارد ميتوانند بصورت مستقل عمل كنند و به همين علت هر ايالت قوانين تحصيلي و شغلي خاص خود را دارا ميباشند و در برخي ايالتها تحصيل رايگان ميباشد و برخي شامل هزينه است .

اقامت آلمان نيز مانند ديگر كشورهاي اروپايي به دو دسته موقت و دائم تقسيم ميشود كه شرايط اخذ اقامت براي هريك متفاوت است.

دسته اول يعني اقامت آلمان از نوع موقت كه شامل اقامت تحصيلي ، آموزشهاي حرفه اي و شغلي ، سمينارها و پژوهش و تحقيق ميباشد ، مدت زمان اين نوع اقامت حد اكثر يك سال ميباشد و در صورت نياز به زمان بيشتر مانند تحصيل ، بايد هر سال ويزا تمديد گردد .

دسته دوم اقامت دائم آلمان يا هميشگي به افرادي تعلق مي گيرد كه پنج سال كامل داراي اقامت غير دائم بوده، هزينه زندگي خود را از راه كار خود تامين ‌نموده و زبان آلماني را تا اندازه اي بداند، از اقامتهاي كه ميتوانند منجر به اقامت دائم شوند به اقامتهاي سرمايه گذاري ، ازدواج ، و بلوكارت اشاره نمود و لازم به ذكر است اين نوع ويزا ها نيز در اصل موقت مي باشند ولي در نهايت تبديل به اقامت دائم ميگردند .
اقامت آلمان و مهاجرت به آلمان از طريق سرمايه گذاري

با توجه به قوانين مهاجرت كشور آلمان، دريافت اقامت فرد متقاضي ( مجرد و يا متاهل همراه با خانواده همسر و كليه فرزندان مجرد زير ۱۸ سال ) از طريق سرمايه گذاري و ثبت شركت تجاري امكان پذير مي باشد شرايط اخذ ويزا از طريق سرمايه گذاري :

ارائه نامه رسمي از بانك كشوري كه از آنجا اقدام مي نماييد ، كه بيانگر سرمايه نقدي مورد نظر باشد .

ارائه طرح وبرنامه تجاري يا صنعتي قابل قبول كه در آن بازار كار هدف و درآمد و سود دهي با توجه به مشخصات بازار كشور آلمان بررسي شده باشد ،و پيش بيني ميزان كاركرد حساب بانكي از شروع فعاليت تا انتهاي ۳ سال آينده ۲۵۰۰۰۰ يورو باشد.
مراحل اخذ اقامت كشور آلمان

پس از ارائه نامه رسمي بانك و همچنين business plan و گرفتن اجازه فعاليت تجاري , متقاضي جهت گرفتن وقت سفارت براي خود و خانواده و ارائه مدارك مورد نظر جهت گرفتن ويزاي نوع D اقدام مينمايد.

اقامت از طريق ازدواج نوع ديگري از شرايط مهاجرت به آلمان ميباشد.

چنانچه شما با فردي كه اقامت آلمان را دارد ازدواج نمايد ، به شما هم اقامت آلمان داده ميشود و چنانچه ۵ سال از ازدواج شما گذشته باشد به شما تابعيت آلمان داده ميشود .

توجه نمايد اقامت از نوع ازدواج هيچ ربطي به جنسيت ندارد و از مزاياي اين نوع اقامت ميتوان به اين نكته اشاره كرد كه شما اجازه كارتمام وقت خواهيد داشت و تمام قوانيني كه شامل افرادي كه تابعيت حوزه شينگن را دارند براي شما نيز صادق است .

نكته مهم اين است كه براي ازدواج با فردي كه تابعيت آلمان رادارد بايد شما هم حتما درخواست تابعيت بدهيد البته تا زمان مورد نظر نگذرد به شما تابعيت داده نخواهد شد ولي براي ازدواج حتما بايد درخواست تابعيت داد .
اقامت از طريق كارت آبي

در سال ۲۰۰۷ ميلادي با توجه به كمبود نيروي كار متخصص در اروپا كشورهاي عضو اتحاديه كه بالغ بر ۲۷ كشور هستند ، طرحي را براي جذب نيروهاي كار متخصص غير اروپايي برنامه ريزي كردند و به واسطه اين برنامه براي كار و مهاجرت به تمامي كشور هاي عضو اتحاديه بغير از انگلستان ، ايرلند و دانمارك كه از شركت در اين طرح خودداري كردند مهاجرت كاري داشته باشند.

اين طرح بر اساس ايده گرين كارت آمريكا برنامه ريزي گرديد و با توجه به نماد پرچم اروپا نام آن را كارت آبي گذاشتند ، و بر اين اساس امكان اخذ اقامت از طريق استخدام فراهم گرديد.

كشور آلمان اولين كشوري بود كه با توجه به اينكه در آن زمان بزرگترين قدرت صنعتي اروپا محسوب ميگرديد و پتانسيلهاي خوبي داشت لذا از اين طرح استقبال نمود.

از اول جولاي ۲۰۱۲ ميلادي دولت آلمان شرايط و پيش نياز هاي دريافت آبي كارت را بطور رسمي اعلام كرده و به آن ضمانت اجرايي داده است.

و بر اين اساس نيروهاي متخصص كاري غير اروپايي ميتوانند با دريافت اين نوع ويزاي كاري ، به آلمان مهاجرت كاري نمايند و خانواده هاي خود را نيز به همراه خود بياورند و چنانچه شما بتوانيد از طريق ويزاي بلو كارت وارد آلمان شويد از تمام مزاياي شهروندان اروپاي برخوردار خواهيد شد و چنانچه ۵ سال بتوانيد از طريق كارت آبي در آلمان كار كرده و هزينه هاي خود راپوشش دهيد موفق به اخذ اقامت آلمان از نوع دائم ميگرديد.

مشكل ترين قسمت ، پيدا كردن كارفرمايي است كه شما را استخدام نمايد براي پيدا كردن كارفرما هم ميتوانيد آنلاين (از طريق سايت هاي كاريابي) جستجو كنيد و يا اگر امكان اومدن به آلمان رو داريد، حضوري اينجا اينكار رو بكنيد. اگر آنلاين اقدام كنيد و شركت از سابقه كاري شما خوشش بياد و همچنين تمايل به گرفتن نيرو از خارج از آلمان داشته باشد (اين نكته خيلي مهم هست، چون اكثرا شركت هاي كوچك تمايلي به اين كار ندارند) معمولا روند به اينصورت خواهد بود كه با شما تلفني مصاحبه انجام ميشود.

در صورت مثبت بودن نتيجه مصاحبه براي شما دعوت نامه مصاحبه حضوري ميفرستند كه شما بايد با اين دعوت نامه به سفارت آلمان مراجعه كنيد و درخواست ويزاي تجاري بدهيد. بعد از دو هفته در صورتي كه مشكلي نباشد ويزا براي شما صادر ميشود. با اون ويزا براي مصاحبه وارد آلمان مي شويد و مصاحبه رو انجام ميدهيد. معمولا دو يا سه روز به هزينه شركت در آلمان خواهيد بود (به همين علت شركت هاي كوچك تمايلي به گرفتن نيرو از خارج از آلمان ندارند، چون هزينه و زمان بيشتري بايد صرف كنند) و بعد از مصاحبه به ايران برميگرديد. معمولا نتيجه مصاحبه طي مدت ۱۰ روز به شما اطلاع داده ميشود. اگر نتيجه مصاحبه حضوري هم مثبت باشد، شركت به شما حقوق و مزاياي پيشنهاديش رو اعلام ميكند و در صورت رضايت شما، براي شما قرارداد كاري و يك نامه درخواست صدور ويزاي موقت كه بايد از طرف شما تحويل سفارت آلمان بشود، صادر ميشود


برچسب: ، اخذ اقامت در آلمان، تحصيل در آلمان، تحصيل و زندگي در اروپا، شرايط مهاجرت به المان، مهاجرت و اقامت در اروپا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۲۹:۰۲ توسط:maryam موضوع:

درباره ويزاي شينگن و مهاجرت به كانادا

ويزا

از ديگر امور مرتبط با ويزا و سفر مهاجرت و اقامت كشورهاي خارجيست كه با توجه به اين مهم وجود يك نيازمندي و بانك اطلاعات تخصصي در اين زمينه براي افردي كه به دنبال ويزا , وقت سفارت , مهاجرت و اقامت هستند احساس ميشود, ويزاكاران تنها نيازمندي تخصصي در اين زمينه ميباشد كه شما را در سريع ترين زمان ممكن به معتبرترين كارگزاران اين امور با قيمت ارزان ميرساند.
توجه داشته باشيد براي سفر به اروپا يكي از ويزاهاي كاربردي ويزاي شينگن ميباشد كه با داشتن اين نوع ويزا ميتوانيد به ۲۷ كشور عضو حوضه شنگن به راحتي سفر كنيد.
در اينجا به معرفي برخي از خدمات وبسايت نيازمندي ويزاكاران ميپردازيم.

ويزاي شينگن چيست؟

ويزاي شينگن طبق معاهده شنگن كه قراردادي است كه در ۱۴ ژوئن سال ۱۹۸۵ ميلادي جهت ورود آزاد ساكنين كشورهاي اروپايي بدون نياز به ويزا و كاهش مشكلات رفت و آمد آنها از جمله برچيده شدن مرزها و ايستگاههاي بازرسي مرزي، درعرشه كشتي “پرنسس ماري آستريد” روي رودخانه “ماسل” نزديك شهري به نام “شنگن” در لوكزامبورگ – مرز بين فرانسه و آلمان – به امضاي ۵ كشور آلمان، فرانسه، هلند، بلژيك و لوكزامبورگ رسيد و در ۳ اكتبر سال ۱۹۹۰ ميلادي پس از اتحاد آلمان شرقي و غربي، مجددا با امضاي آلمان متحد تكميل گرديد.

وقت سفارت

شما ميتوانيد با ويزاي شينگن به تمامي كشورهاي عضو پيمان شنگن اروپا سفر نماييد كه البته بسياري از ايرانيان روياي سفر به اروپا را در سر دارند و براي سفر به كشورهاي اروپايي اخذ ويزا الزامي است, براي گرفتن ويزاي اتحاديه اروپا بهتر است از طريق محدوده شنگن اقدام كنيد. در صورتي كه ويزاي شينگن داشته باشيد بقيه كشورهاي اتحاديه اروپا نظير آلمان, فرانسه, ايتاليا, اسپانيا, هلند, سوئيس, سوئد و … به راحتي به شما ويزا خواهند داد.
كشورهاي اتحاديه اروپا را نبايد با كشورهاي محدوده شنگن اشتباه نمود. براي مثال نروژ و ايسلند بخشي از شنگن هستند اما جزو اتحاديه اروپا نيستند. يا مثلا انگلستان و ايرلند عضو اتحاديه اروپا هستند اما جزو محدوده شنگن نيستند. به همين دليل ويزا (رواديد) انگلستان و ايرلند جهت ورود به شنگن بي اعتبار است و ساكنين و اتباع انگلستان و ايرلند بايد به هنگام ورود و خروج از كشورهاي عضو شنگن مورد كنترل مرزي قرار بگيرند. اما كشورهايي نيز وجود دارند كه از اعضاي اتحاديه اروپا نبوده اما از طريق بستن قرادادهاي مخصوص بخشي از محدوده شنگن بشمار ميروند. براي مثال نروژ و ايسلند عضوي از اعضاي اتحاديه اروپا نيستند اما عضو قرارداد شنگن هستند. به همين دليل ويزاهاي صادر شده از سوي نروژ و ايسلند جهت ورود به همه كشورهاي عضو شنگن معتبر است و اتباع و ساكنين اين دو كشور نيز بدون عبور از هر گونه كنترل مرزي به همه كشورهاي عضو محدوده شنگن داخل و خارج ميشوند.
اگر قصد خروج از كشور جهت مسافرت در كشورهاي عضو پيمان شينگن (اتحاديه اروپا) را بصورت كوتاه مدت و يا بلند مدت داريد با مشاوران مجرب , با سابقه و معتبر ما تماس بگيريد تا با بهترين و ارزانترين راه اخذ ويزاي شينگن را به شما نشان دهند. ويزاي شنگن با همراهي تورهاي اروپا براي اكثر كشورهاي اروپايي نيز امكان پذير است.

مهاجرت و اقامت كانادا

دريافت ويزاي شينگن مستلزم گذراندن مراحل پيچيده اي است كه معمولا متقاضيان را با مشكل مواجه مي كند. براي گذراندن اين مراحل بايد با مفهوم انبوهي از واژه ها و اصطلاحات تخصصي آشنا بود و كوچك ترين بي دقتي در اين مورد به معناي اجبار براي آغاز دوباره ي مراحل درخواست ويزا و تلف شدن زمان و حتي محروميت از ارائه ي دوباره درخواست است. براي اجتناب از اين مشكل، وب سايت اطلاع رساني ويزاي شينگن ويزاكاران اقدام به گردآوري و پاسخگويي سؤالات متداول در مورد آن از طريق تماس شما با موسسات و وكلاي معتبر معرفي شده از طرف ويزاكاران مسير رسيدن به ويزاي شينگن را بسيار سهل و آسان نموده است.
۲۴ كشور عضو محدوده شنگن عبارتند از:بلژيك, دانمارك, استوني, فنلاند, فرانسه, يونان, ايتاليا, ايسلند, لتوني, لوكزامبورگ, ليتواني, مالت, هلند, نروژ, لهستان, پرتغال, اسلواكي, اسلواني, اسپانيا, سوئد, چك, آلمان, مجارستان, اتريش.
۲۷ كشور عضو اتحاديه اروپا عبارتند از:بلژيك, بلغارستان, قبرس, دانمارك, استوني, فنلاند, فرانسه, يونان, ايرلند, ايتاليا, لتوني, لوكزامبورگ, ليتواني, مالت, هلند, لهستان, پرتغال, روماني, اسلواكي, اسلواني, اسپانيا, بريتانيا, سوئد, چك, آلمان, مجارستان, اتريش.

اروپا و آلمان در ويزاكاران

۱۵ كشور عضو اتحاديه اروپا كه از پول واحد “يورو” استفاده مي كنند نيز عبارتند از:بلژيك, قبرس, فنلاند, فرانسه, يونان, ايرلند, ايتاليا, لوكزامبورگ, مالت, هلند, پرتقال, اسلواني, اسپانيا, آلمان و اتريش.
اخذ ويزاي شينگن با كارگزاران مستقيم و معتبر معرفي شده از طرف بانك اطلاعات تخصصي ويزا و سفر وبسايت ويزاكاران به آساني هرچه تمام در كوتاه ترين زمان و با ارزان ترين قيمت ممكن انجام خواهد گرفت.
بسياري از افراد تصور ميكنند كه يك ويزا به معني تضمين ورود به محدوده شنگن است. اما يك ويزاي شنگن فقط به معني تضمين رسيدن به يكي از مرزهاي شنگن است, نه بيشتر. پس از آن مقامات مرزي شنگن تصميم ميگيرند كه به شما اجازه ورود داده و يا به دلايلي از ورودتان به محدوده شنگن جلوگيري بعمل آورده و شما را به كشوري در خارج از شنگن كه از آن آمده ايد اخراج كنند. مقامات مرزي شنگن قانونا ميتوانند حتي در صورت دارا بودن ويزاي معتبر, از ورود شما به شنگن جلوگيري بعمل آورده و شما را به كشوري كه از آن آمده ايد اخراج كنند. براي مثال ممكن است فرد با ارائه مدارك جعلي و يا تقلب ديگري در سفارتخانه موفق به گرفتن ويزا شده باشد. از جمله به همين دليل مرزها ورودي شنگن اين حق را دارند كه همه مسافرين ورودي داراي ويزا را مورد كنترل مجدد قرار دهند و در صورتي كه داراي شرايط ورود نباشند از ورود آنان به محدوده شنگن جلوگيري بعمل آورند.

مهاجرت به كانادا , اروپا و آلمان

مهاجرت به كانادا و اقامت كانادا يكي از دغدغه هاي افراديست كه به دنبال كشوري ايده آل براي زندگي ميگردند, ويزاكاران با معرفي كارگزاران و وكلاي معتبر و مجرب در امر مهاجرت و اقامت اين راه را براي ايشان هموار ميسازد.

مهاجرت به كانادا
ويزاي شينگن

ويزاي كانادا براي مهاجرت به كانادا الزاميست و اقامت كانادا از طريق راههاي زير امكانپذير است:

مهاجرت به كانادا از طريق سرمايه گذاري
سرمايه گذاري استاني
مهاجرت از طريق حرفه شما
مهاجرت از طريق تخصص
مهاجرت از طريق مهارت در كار كوبك
مهاجرت به كانادا از طريق تحصيل
كه تمامي اين روشها را به شرح كامل از زبان مشاوران و كارشناسان مجرب و با سابقه مهاجرت به كانادا در ويزاكاران خواهيد شنيد.


برچسب: ، اخذ اقامت اروپا، اقامت آلمان، اقامت در اروپا با ارزان ترين قيمت، مهاجرت به اروپا، ويزاي شينگن ومهاجرت به اروپا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۳۲:۴۱ توسط:maryam موضوع:

توضيحاتي درباره تحصيل رايگان در اروپا

تحصيل

در اين مقاله كوتاه بر اين شديم تا بيشتر در مورد تحصيل رايگان در اروپا صحبت كنيم ، و اينكه در كدام كشورهاي اروپايي نظام تحصيل رايگان در اروپا هنوز وجود دارد ، و شما عزيزان با داشتن چه شرايطي مي توانيد از امكان تحصيل رايگان در اروپا بهرمند گرديد.

v امروزه تحصيل رايگان در دنيا تقريبآ ناياب است ، و تنها كشورهايي كه تا سال ۲۰۱۴ ميتوانستيم هنوز از تحصيلات در آنجا بعنوان تحصيل رايگان نام ببريم كشورهاي اتريش ، آلمان ، فرانسه ، نروژ و فنلاند بودند. امكان تحصيل رايگان در اروپا همواره براي متقاضيان واجد شرايط تحصيل رايگان در كشورهاي اتريش ، آلمان موجود مي باشد.
تحصيل رايگان در اروپا در سالهاي اخير تقريبآ هزينه اي برابر به صفر يورو داشت اما حال سال به سال با تصويب قوانين جديد و پولي شدن اكثر دانشگاههاي كشورهاي ديگري كه جزئي از نظام آموزشي و تحصيل رايگان در اروپا بودند همانند كشور سوئد ، تحصيل در كشورهاي اتريش ، آلمان ، فرانسه ، نروژ و فنلاند نيز شامل هزينه گرديد. منتها اين هزينه همچنان در مقابل هزينه هاي تحصيل در كشورهايي نظير سوئد و … رايگان محسوب مي گردد ، زيرا سوئد پس از پولي شدن دانشگاههايش تقريبآ ساليانه از دوازه هزار يورو در سال و به بالا براي دانشجويان هزينه در بر دارد ، حال آنكه در اتريش دانشجويان دانشگاه هاي دولتي در مقاطع ليسانس و فوق ليسانس تقريبآ زير هزار يورو در سال بابت تحصيل مي پردازند.

v در مقطع دكترا نيز دانشجويان دكترا مبلغي زير دو هزار يورو در سال بابت تحصيل مي پردازند . به همين جهت اين سيستم آموزشي همچنان در دنيا بعنوان نظام آموزشي و تحصيل رايگان در اروپا شناخته مي شوند ، زيرا ارزانتر از اين دانشگاهها در سطح دنيا ديگر پيدا نمي گردد . البته در طي اين روند هزينه دار شدن دانشگاههاي رايگان دنيا ، دانشگاههاي فرانسه و فنلاند و نروژ نيز از حالت رايگان كاملآ خارج شدند . و فقط كشورهاي اتريش و آلمان باقي ماندند كه البته با شرايط سخت كنوني آلمان جهت اخذ ويزاي تحصيلي ، ميتوان گفت در حال حاضر بهترين كشور براي مهاجرت تحصيلي و تحصيل رايگان در اروپا با شرايط راحت و تقريبآ قطعي ويزا ، كشور اتريش مي باشد .

v جالب آنجاست كه اتريش كه داراي امكان تحصيل رايگان در اروپا مي باشد و دانشگاههاي بسيار عالي اي نيز دارد و از اعتبار جهاني بسيار بالايي برخوردار هستند ، و همچنين اينكه براي سال ۲۰۱۵ بهترين كشور دنيا از همه نظر شناخته شده و اين رتبه تا سال پيش به كشور سوئيس تعلق داشت ، ليكن اكنون اتريش برترين كشور دنياست و البته با يك چهارم هزينه هاي زندگي ، هزينه هاي زندگي در اتريش نيز ، كمترين هزينه هاي زندگي در دنيا محسوب مي گردد .
معني اين آنست كه در بهترين نقطه دنيا با تمام امكانات و رفاه اجتماعي و خدمات اجتماعي كه در دنيا برترين است ، هم رايگان تحصيل خواهيد كرد و هم هزينه هاي زندگي بسيار پاييني نيز مي پردازيد . هم آنكه اجازۀ كار خواهيد داشت و پس از فارغ التحصيلي مانند كشورهاي ديگر مجبور به بازگشت به كشور خود نخواهيد بود ، چنانكه ويزاي شما در صورت يافتن كارفرمايي در اتريش به راحتي به ويزاي كاري اتريش تبديل خواهد شد و شما نيز با داشتن پنج سال سابقۀ كاري فول تايم ميتوانيد جهت اخذ اقامت دائم اتريش نيز اقدام نماييد .

v از ديگر مزاياي تحصيل رايگان در اتريش آنست كه در صورت بهمراه بردن همسر و فرزندانتان به كشور اتريش ، آنان نيز از مزاياي تحصيل رايگان در اتريش بهرمند خواهند شد . و تحصيل فرزندتان كه در كشورهاي ديگر قطعآ بيشتر از شش هزار يورو در سال هزينه در بر خواهد داشت ، در كشور اتريش كاملآ رايگان خواهد بود .

v جهت تحصيل رايگان در اروپا، در هر كشوري كه شما وارد آن مي گرديد جهت تحصيل آن هم بصورت رايگان ، مي بايست حتمآ يا داراي مدرك زبان آن كشور باشيد ، همانند كشور آلمان كه از شما مدرك زبان آلماني معتبر را ميخواهد ، و يا آنكه مي بايست بدون مدرك زبان به آن كشور وارد شويد و در كلاسهاي زبان آن كشور در دانشگاه شركت نموده و براي شما جهت يادگيري زبان آن كشور فرصتي تعيين ميگردد كه طي آن فرصت ميتوانيد مدرك زبان مورد درخواست آن كشور را در همان كشور اخذ نماييد و پس از آن به شما اجازۀ ادامه تحصيل در دانشگاههاي رايگان دولتي خود را خواهند داد، همانند اتريش . كه صد البته به دليل سهل تر بودن شرايط اتريش ، اتريش داراي متقاضي بسيار زيادي جهت مهاجرت تحصيلي و تحصيل رايگان در اروپا نيز ميباشد.
v البته شرايط خاصي نيز بر فرآيند اخذ پذيرش تحصيلي از دانشگاههاي رايگان اتريش و آلمان نيز وجود دارد ،آن هم اينكه فقط دانشگاههاي سراسري مورد قبول ميباشند ، به تازگي تقريبآ شصت درصد پرونده هاي دانشگاه آزاد را نيز با توجه به شرايط خوب بودن شعبه دانشگاه و معدل دانشجو و نمرات دروس اختصاصي وي قبول مي نمايند و در موارد بسيار قليلي نيز ديده شده كه دانشجويان يا فارغ التحصيلان دانشگاههاي غيرانتفاعي را نيز قبول نموده اند ، ليكن متاسفانه افراديكه دانشجو يا فارغ التحصيل از دانشگاههاي علمي كاربردي و يا پيام نور هستند شانسي براي قبولي و تحصيل رايگان در اروپا نخواهند داشت .

۸ ۲ ۲ تحصيل رايگان در اروپا

تحصيل رايگان در اروپا

v خبر خوب آنكه افراديكه دانشجو يا فارغ التحصيل از دانشگاههاي علمي كاربردي و يا پيام نور هستند ، با اينكه در اتريش و آلمان شانسي نخواهند داشت ، ليكن براي كشور ايتاليا براحتي ميتوانند اقدام نمايند ، ايتاليا داراي نظام آموزشي تحصيل رايگان در اروپا نيست، وليكن همانند كشورهاي اروپايي با سيستم تحصيل رايگان در اروپا ، ميتوان روي ان حساب باز نمود ، زيرا به بيش از نود درصد دانشجويان بورسيه تحصيلي استاني تعلق ميگيرد و( البته نياز به مداركي دال بر اثبات مورد مكفي نبودن حقوق ماهيانه در ايران خواهيد داشت) ، بطوريكه هم هزينه تحصيل ايشان رايگان ميگردد و هم اينكه بطور مثال در مقاطع ليسانس و فوق ليسانس پنج هزار يورو در سال و در مقطع دكترا سيزده هزار و چهارصد يورو در سال كمك هزينه زندگي داده خواهد شد ، آن هم البته شرايط خاصي را ميطلبد كه در اين مقال نمي گنجد و براي اطلاعات بيشتر بحث بورسيه ايتاليا را در سايت موسسه حقوقي ملك پور مطالعه بفرماييد.
v درصورت داشتن قصد مهاجرت به كشورهاي اروپايي ، حتمآ قبل از هرگونه تصميم گيري ، حتمآ با وكلا و مشاوران مجرب ما در موسسۀ حقوقي ملك پور تماس حاصل بفرماييد ، تا در اسرع وقت در مورد تمامي امكانات و موقعيت هاي مهاجرتي خود مطلع و راهنمايي گرديد . موسسه حقوقي ملك پور مفتخر است كه هميشه صادقانه و دلسوزانه جهت پيشبرد اهداف موكلان گرامي قدم برداشته و همين مورد باعث شده تا موسسه حقوقي ملك پور تبديل به خوش نام ترين و موفق ترين و بزرگترين موسسه حقوقي كشور گردد.


برچسب: ، تحصيل ارزان در اروپا، تحصيل در اروپا، تحصيل رايگان در كشور هاي ارئپايي، مهاجرت به اروپا، كار در اروپا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۳۱:۰۵ توسط:maryam موضوع:

تاريخچه پي پال

مي توان گفت پي پال نقل و انتقال امن پول بوسيله ايميل است. اين جمله به همان اندازه كه درست به نظر مي رسد مي تواند نادرست باشد اما ترديدي نيست كه همين ايده ساده، پي پال را به يك قطب مالي نه تنها در اينترنت بلكه در جهان خارج تبديل كرده است. شركتي كه با وجود رقباي بزرگ و قدرتمند، طي چند سال توانست به يكي از بزرگترين شركت هاي بين‌المللي تبديل شود.

http://www.sarafi-etemad.com/images/zt-iner-logo4.png

پي پال http://www.sarafi-etemad.com يك سرويس پرداخت و انتقال پول آنلاين است كه به كاربرانش امكان مي‌دهد حساب‌هاي مجازي يا الكترونيكي ايجاد كنند و از طريق اين حسابها در شبكه اي بسيار ايمن، سريع و با كاربري آسان، به نقل و انقال پول، خريد و فروش و تبديل ارز از در شبكه اينترنت بپردازند.
امروزه از طريق پي پال حجم قابل توجهي از تراكنش هاي مالي كاربران در اينترنت انجام مي شود. به عنوان مثال براي ارسال پول به فردي ديگر در آن سوي كره زمين، تنها كافي است آدرس ايميلي كه او با استفاده از آن يك اكانت پي پال (PayPal Account) ساخته است را داشته باشيد. به همين شكل با يك ايميل آدرس مي توانيد يك اكانت پي پال بسازيد و با استفاده از آن، پول دريافت كنيد. اين در حاليست كه ايجاد حساب كاربري در پي پال رايگان است و خدمات مالي آن نيز داراي كارمزدهايي منطقي و قابل قبول است. بدين ترتيب پي پال با سادگي و سرعت در ارائه خدمات توانسته است بازار خود را روز به روز گسترش دهد. بازاري كه با وجود تحريم ايران، به داخل مرزهاي كشور نيز كشيده شده است.

تاريخچه پي پالwww.sarafi-etemad.com
پي پال در سال ۱۹۹۸ توسط پيتر تيل و مكس لوچين (Petel Theil & Max Levchin ) با نام اوليه Confinity و ايده ايجاد يك واحد پولي بين‌المللي خارج از كنترل دولت ايجاد شد. پي پال در ابتدا به علت جديد بودن و عدم آشنايي مردم با آن، مورد استفاده هكرها و مجرمان اقتصادي كه نياز به پولشويي داشتند قرار گرفت به طوري كه در ماههاي اوليه فعاليت در برخي از ايالت هاي آمريكا ممنوع شد.
علي رغم اين مشكلات در مراحل اوليه، پي پال به تدريج مورد توجه خريداران و فروشندگان در جهت انجام تراكنش ها و معاملات روزانه قرار گرفت. خريداران به استفاده از آن علاقه داشتند چون ساده و امن بود و به مرور فروشندگان بيشتري از آن پشتيباني مي‌كردند زيرا دريافت درگاه آن آسان تر از درگاه ويزا كارت يا مستر كارت بود و همچنين مشتريان بيشتري به آن اقبال نشان مي دادند.

در سال ۲۰۰۰ مسئولان eBay، بزرگترين سايت حراجي اينترنتي در دنيا، متوجه شدند كه تعدادي زيادي از كاربران در صفحات حراجي خود، لوگوي پي پال را به عنوان روشي جهت دريافت پول قرار مي‌دهند تا مشتريان خود را تشويق به استفاده از آن كنند. از اين رو eBay نيز اين سرويس را مورد توجه قرار داد و تسهيلاتي را براي استفاده از آن در وب سايت خود ايجاد نمود. اين امر خود موجب افزايش سرعت همه گير شدن پي پال شد به طوري كه كاربران آن طي ۲ ماه از صد هزار نفر به يك ميليون نفر افزايش يافت.
در سال ۲۰۰۲ پي پال وارد بازار بورس شد و ارزش سهام آن در پايان اولين روز عرضه سهام از رقم اوليه ۱۵ دلار، به ۲۰ دلار رسيد.
eBay در همان سال با خريد عمده سهام پي پال آن را به مالكيت خود درآورد و آن را با خدمات وب سايت خود تلفيق كرد و بدين ترتيب شرايطي را فراهم آورد تا كاربران اين سايت بتواند با امنيت و سرعت بالا تراكنش هاي خود را زير نظر اين شركت با قابليت اطمينان بيشتري انجام دهند. بدين ترتيب شركت eBay با در اختيار داشتن PayPal بر صفر تا صد فرآيند فروش كالاها در اين سايت و دريافت پول آن نظارت پيدا كرد و در صورت عدم رضايت هر يك از طرفين به راحتي مي توانست نسبت به بازگرداندن پول اقدام نمايد. بدين ترتيب ميزان محبوبيت و استفاده از پي پال به يكباره افزايش چشم گيري پيدا كرد و در همان سال اين سرويس به يكي از بزرگترين سرويس خدمات پرداخت آنلاين در جهان تبديل شد.

پي پل با گسترش خدمات خود توانست روز به روز بر محبوبيت خود بيافزايد و فاصله خودش با رقبا را بيش از پيش افزايش دهد به طوري كه امروزه پي پال در بيش از ۱۰۰ كشور دنيا و به ۲۶ واحد پولي ارائه خدمات مي نمايد و طبق اعلام خود شركت، در حال حاضر داراي بيش از ۱۶۵ ميليون كاربر فعال در جهان است.
پي پال چگونه كار مي‌كند ؟
پي پال به كاربران خود اجازه مي دهد در ابتدا به ساده ترين شكل ممكن و در زماني كوتاه با اطلاعات شخصي (يا شركتي) و با استفاده از تنها يك ايميل آدرس، براي خود يك حساب كاربري در وب سايت PayPal.com ايجاد نمايند. در ابتداي كار پي پال از شما مي خواهد تا با اطلاعات واقعي نسبت به ايجاد اكانت اقدام نماييد اما در اين مرحله كنترل خاصي را براي راستي آزمايي اين اطلاعات انجام نمي دهد.

در مرحله بعد پي پال www.sarafi-etemad.com براي فعال سازي امكانات اكانت پي پال، از شما مي خواهد تا با اتصال آن به يك حساب بانكي يا كارت اعتباري يا نقدي (مثل ويزا كارت يا مستر كارت) نسبت به وريفاي (Verify) كردن اكانت پي پال خود اقدام نماييد. پس از وريفاي شدن اكانت پي پال، شما مي توانيد مبالغ ارزي موجود در حساب بانكي خود (طبعاً در يك كشور خارجي) يا موجودي ارزي كارت اعتباري يا نقدي خود را به پي پال انتقال دهيد يا مستقيما از طريق اكانت پي پال موجودي حساب يا كارت را به يك اكانت پي پال ديگر منتقل كنيد يا با آن خريد كنيد.

بدين ترتيب پولي كه تا پيش از اين در قالب موجودي يك حساب بانكي يا كارت نقدي يا اعتباري بوده است، حالا در داخل شبكه اي از حسابهاي كاربري پي پال قرار دارد. بدين ترتيب در داخل اين شبكه مي توان از طريق درگاه هاي پي پال خريد كرد، به ساير افرادي كه در اين سايت حساب كاربري دارند پول انتقال داد و به طور متقابل نيز از آن ها پول دريافت كرد. بدين ترتيب تمامي تراكنش ها نه در قالب حساب ها در بانك هاي مختلف يا در تعداد زيادي از كارت هاي اعتباري و نقدي، بلكه به طور يكپارچه در داخل شبكه اي به نام PayPal به انجام مي رسند. در نتيجه شركت پي پال اين امكان را دارد تا به همه تراكنش ها نظارت كند و از صحت ارائه خدمات و رضايت پرداخت كنندگان و همچنين عدم سوء استفاده يا سرقت در داخل اين شبكه حصول اطمينان كند.

بديهي است كه شركت ها و كسب و كارها كه همان ارائه كنندگان كالاها و خدمات هستند، حاضرند براي دريافت چنين خدمات امن، سريع، مطمئن و همه گيري با كمال ميل كارمزد هاي ۲ تا ۴ درصدي را بپردازند. با اين روش آن ها كمتر درگير بروكراسي بانك ها مي شوند و از طرف ديگر سريع تر و دقيق تر مي توانند درآمدهاي خود را مديريت كرده و مورد استفاده قرار دهند.
اما پي پال از ايجاد چنين شبكه قدرتمندي چه سودي مي برد؟ سهل است كه با توجه به بيش از ۱۲٫۵ ميليون تراكنش در روز و دريافت كارمزد در بيشتر اين تراكنش ها، درآمد روزانه اين شركت فراتر از تصور است. اما اين همه درآمد PayPal نيست بلكه پي پال همچنين از محل جمع كردن موجودي (Balance) حساب كاربري شما و ساير كاربران، هميشه به ميزان قابل توجهي از سرمايه دسترسي دارد كه آن را در بانك هاي مختلفي در جهان سپرده گذاري نموده است.
مطابق توافقنامه كاربري پي پال (PayPal User Agreement) كه تك تك كاربران در هنگام ايجاد حساب كاربري در اين سايت آن را مي پذيرند، پي پال مالك هر گونه سودي است كه از اين محل به دست مي آيد و پي پال حق دارد آن را از شبكه پي پال خارج كند.
بدين ترتيب پي پال همواره سعي مي كند تا با ارائه بهترين خدمات، تعدادي باز هم بيشتر از كاربران را به سمت ايجاد حساب كاربري در اين سايت تشويق و جذب نمايد.
ايجاد حساب كاربري در پي پال www.sarafi-etemad.com
هر قدر كه ايجاد حساب كاربري در پي پال براي فردي خارج از مرزهاي ايران (و همچنين خارج از مرزها ديگر كشورهاي تحريم شده توسط پي پال) ساده و سريع است، ايجاد حساب كاربري در پي پال براي كاربران ايراني نه تنها ساده نيست كه مطابق تمهيدات اين وب سايت قاعدتاً بايد ناممكن باشد. مطابق تحريم پي پال، هر گونه استفاده كاربران ايراني از پي پال ممنوع است و در نتيجه دسترسي به تمامي صفحات موجود در وب سايت PayPal.com با IP ايران مسدود است. همچنين بر طبق اين تحريم، در صورتي كه پي پال در مورد ايراني بودن يك كاربر ظنين شود، حق دارد تا اكانت پي پال او را Block نمايد و موجودي حساب كاربري مورد نظر را مسدود نمايد. شما مي توانيد جهت مطالعه بيشتر در رابطه با خطرات كار با پي پال از داخل ايران مقاله “خطرات كار با پي پال و روش هاي بي اثر كردن آنها” را نيز مطالعه نماييد.

اگر فرض كنيم كه شما در داخل ايران نيستيد، (كه با مطالعه مقاله ذكر شده و رعايت يك سري از نكات، عملاً همين حالت شبيه سازي خواهد شد.) شما مي توانيد براي ايجاد حساب كاربري در سايت پي پال با رعايت نكاتي مشابه با ايجاد حساب كاربري در هر سايت ديگري با وارد كردن نام و نام خانوادگي، ايميل آدرس، آدرس محل زندگي يا شركت، شماره تماس، كشور محل زندگي و غيره حساب كاربري خود را به سادگي ايجاد نماييد. پس از آن لازم است با استفاده از اطلاعات يك حساب بانكي خارجي يا يك كارت نقدي يا اعتباري بين المللي (مثل مستر كارت يا ويزا كارت) نسبت به وريفاي كردن حساب كاربري خود اقدام نماييد.
پس از ايجاد حساب كاربري و تأييد ايميل فعال سازي، حساب كاربري پي پال فعال مي‌شود و شما مي‌توانيد با استفاده از شناسه و رمز عبور پي پال وارد حساب كاربري خود شويد و از امكانات آن استفاده كنيد.
انواع حساب‌هاي كاربري www.sarafi-etemad.com پي پال
در زمان ايجاد اكانت www.sarafi-etemad.com پي پال بايد نوع حساب نيز تعيين شود. حساب‌ كاربري پي پال مي‌تواند يكي از انواع Premier، Personal و يا Business باشد. همچنين مي توان در هر زماني نوع يك حساب پي پال را از Personal به ديگر انواع يعني Premier يا Business تغيير داد.
حساب هاي پي پال از نوع Premier و Business داراي امكانات بيشتر و محدوديت هاي كمتري نسبت به اكانت هاي Personal هستند و پس از ارائه مدارك لازم مطابق درخواست پي پال، مي توانند براي پاسخگويي به مقاصد حرفه اي تر شامل تراكنش هاي دريافتي و پرداختي با مبالغ بزرگتر و يا تعداد بيشتر تراكنش ها در مقايسه با اكانت هاي Personal مورد استفاده قرار گيرند.
انواع تراكنش ها در پي پال
در پي پال مي توان تراكنش هايي از انواع زير را انجام داد:

خريد از طريق درگاه پي پالwww.sarafi-etemad.com
ارسال پول (Send Money) به ديگر حساب هاي پي پال
دريافت پول از ساير اكانت هاي پي پال
پرداخت Invoice هاي صادر شده توسط ساير كاربران پي پال
انتقال پول از حساب بانكي به اكانت پي پال و بالعكس
انتقال پول از كارت نقدي يا اعتباري به اكانت پي پال و بالعكس
ريفاند بخشي يا كل مبلغ دريافت شده در يك تراكنش

در ادامه توضيح مختصري در مورد سه نوع تراكنش نخست داده مي شود.
خريد از طريق درگاه پي پال
وقتي شما يك اكانت پي پال فعال داراي موجودي (Balance) يا متصل به يك حساب بانكي يا كارت نقدي يا اعتباري داشته باشيد، مي توانيد با استفاده از آن در تمامي درگاه هاي پرداخت با پي پال در وب سايت هاي اينترنتي خريد كنيد. بدين ترتيب كه پس از اضافه كردن كالاي مورد نظر به سبد خريد خود، با كليك بر روي كليد Buy كه به رنگ نارنجي است و لوگوي پي پال در آن قابل مشاهده است، به صفحه مشخصي در وب سايت PayPal هدايت مي شويد. سپس پي پال اين امكان را به شما مي دهد تا وارد اكانت پي پال خود شويد و پس از تاييد مبلغ و ورود داده هاي لازم، خريد را با استفاده از اكانت پي پال خود به انجام رسانيد.
پس از انجام هر خريد در درگاه هاي پي پال، يك رسيد به شما نمايش داده مي شود كه در داخل حساب كاربري پي پال شما نيز قابل مشاهده است. يك نسخه از اين رسيد نيز به ايميل آدرس شما ارسال مي شود.
ارسال پول (Send Payment/Send Money) به ديگر حساب هاي پي پال
شما از طريق پي پال مي‌توانيد به ساير حسابهاي پي پال پول انتقال دهيد و به عبارت ديگر براي آنها پول ارسال كنيد. اين كار مشابه با همان كاري است كه شما در رابطه با حساب هاي بانكي خود در ايران تحت عنوان كارت به كارت، حواله بانكي ، پايا و ساتنا انجام مي دهيد.
براي ارسال پول يا (Send Money) در PayPal تنها چيزي كه نياز داريد، آدرس ايميلي است كه اكانت پي پال طرف مقابل با آن ساخته شده است كه به آن PayPal Account يا PayPal ID گفته مي شود.
حداكثر مبلغ يك تراكنش در پي پال مي تواند ۱۰,۰۰۰ دلار آمريكا يا معادل تقريبي آن به ساير ارزها باشد. به عنوان مثال سقف يك تراكنش در پي پال ۸,۰۰۰ يورو يا ۱۲,۵۰۰ دلار كانادا است. همچنين براي انجام اين كار پي پال كارمزد بين ۲٫۵ تا ۴ درصد را محاسبه مي كند و از مبلغ انتقال داده شده كسر مي كند.
استفاده از خدمات دريافت پول پي پال
پي پال نه تنها پرداخت را براي كاربران ساده كرده است، بلكه دريافت پول را نيز براي صاحبان كسب و كار و افرادي كه كسب و كار خانگي (Home Business) دارند نيز ساده كرده است.
به طور مثال اگر شما خدماتي مثل برنامه نويسي، طراحي گرافيك، تهيه عكس و ترجمه را براي وب سايت‌هاي خارجي انجام مي‌دهيد، بسياري از اين وب سايت‌ها امكان پرداخت توسط پي پال را در روش‌هاي پرداخت پول به ارائه كنندگان خدمات در نظر گرفته اند.
روش ديگر براي دريافت پول از ديگران اين است كه آدرس اكانت پي پال خود را در اختيار آنها بگذاريد تا پول را براي شما از روش Send Money ارسال كنند.
در صورتي كه حساب كاربري شما امكانات لازم را داشته باشد، همچنين مي توانيد با صدور Invoiceي كه از داخل اكانت پي پال خود به نام آنها تهيه كرده ايد، و ارسال آن، امكان پرداخت پول را براي آن ها فراهم آوريد.

در صورتي كه شما در ايران زندگي مي‌كنيد و درآمد ارزي داريد و مي خواهيد آن را با پي پال نقد كنيد جهت كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه به مقاله “نقد كردن درآمد ارزي” مراجعه كنيد.

محدوديت ها و موانع كار با پي پال www.sarafi-etemad.com

پي پال همانطور سادگي و سرعت در نقل و انتقال پول به صورت آنلاين را ميسر نموده است، اما در عين حال با نظارت جدي كه بر روي تراكنش ها اعمال نموده است. اين امر براي افرادي كه از دانش و اطلاعات لازم جهت كار با پي پال برخوردار نيستند، خطرات زيادي را به دنبال دارد. به عنوان مثال پي پال ايرانيان مقيم ايران را براي استفاده از خدمات خود تحريم نموده است. از اين رو در صورت استفاده از سايت پي پال بدون در نظر گرفتن تمهيدات مناسب از داخل ايران، پي پال بلافاصله آن حساب كاربري را مسدود مي كند و موجودي اكانت پي پال را نيز ضبط مي كند.

اما از محدوديت هاي كار با پي پال از ايران كه بگذريم، انتقادهايي نيز به پي پال وارد مي‌شود. مثل اين كه اين است كه پي پال علي رغم اين كه مانند يك بانك ارائه خدمات مي نمايد، اما بسياري از قوانين و مقررات مربوط به بانك ها در مورد آن صادق نيست. پي پال هيچ تعهدي براي پرداخت سود به موجودي حساب هاي افراد ندارد، هرگز به كسي وام نمي پردازد و براي انتقال موجودي حساب به ديگر افراد پس از دريافت حكم هاي قضايي ساز و كاري در آن ديده نشده است.
همچنين پي پال www.sarafi-etemad.com بدون آن كه به هيچ نهادي مجبور به پاسخگويي باشد، در رابطه با اختلافات افراد داوري نموده و بر اساس نتيجه اي كه به آن مي رسد اقدام به بلاك نمودن يا ليميت كردن اكانت هاي پي پال مي نمايد و يا موجودي آن ها را ضبط مي كند. در اين شرايط پي گيري كار روندي پر هزينه و سخت براي كاربران خواهد بود كه توسط مردم بسياري از كشورهاي جهان به دليل محدود بودن قوانين پي پال به قوانين كشور آمريكا، اساساً قابل پي گيري نيست.
اين مشكلات به ويژه در شرايطي كه بسياري از كاربران اطلاع زيادي از شرايط و ضوابط پي پال ندارند و از سويي ديگر موافقتنامه موجود در وب سايت پي پال بسيار طولاني و پيچيده است، كاربران را با دردسرهاي زيادي مواجه مي كند.

متاسفانه در كشور ما سرويس پي پال همانند بسياري سرويس هاي مالي ديگر شامل تحريم مي باشد و افتتاح و انتقال پول براي افراد مقيم ايران فعلا مقدور نمي باشد. از آنجا كه افتتاح و تاييد حساب پي پال همانند حساب هاي بانكي ، نيازمند ارائه مدارك احراز هويت و محل سكونت افراد مي باشد، اقدام به افتتاح اين حساب در داخل ايران و با گواهي اقامت ايراني مقدور نمي باشد، با اين وجود، اين به اين معنا نيست كه شهروندان ايراني امكان بهره گيري از اين سرويس بين الملي رانداشته باشند.

شركت سكه و صراف اعتماد www.sarafi-etemad.com با سابقه طولاني و به عنوان پيشتاز در امور تجارت الكترونيكي در ايران با استفاده از حساب هاي پي پال اين شركت در نقاط مختلف دنيا به نيابت از شما مبالغ ارزي مورد نظر را در ازاي دريافت معادل ريالي آن، ارسال مي نمايد.همچنين دلار پي پال را از شما خريداري كرده و معادل ريالي ان را بصورت آني واريز مينمايد.
چرا با اعتماد پرداخت كنيم؟

كليه حسابهاي پي پال شركت سكه و صراف اعتماد مربوط به افراد حقيقي داراي اقامت خارجي در كشورهاي مختلف مي باشد و به همين دليل هرگونه پرداخت پي پال توسط اين شركت مطابق با قوانين بين الملل بوده و امكان بلوكه شدن و يا تعويق واريز مبالغ پرداختي منتفي مي باشد.
كليه حساب هاي پي پال اين شركت متصل به حساب هاي بانكي در كشور هاي كانادا و مالزي بوده و به همين جهت محدوديتي در مبلغ وجه ارسالي نمي باشد.
مبالغ پيپال ارسال شده توسط اين شركت در صورتي كه شامل امكان بازگشت باشد به طور كامل مسترد شده و عين مبلغ دريافتي(با رعايت شرايط و قوانين) به حساب مشتري واريز مي گردد.
اين شركت داراي پيشينه طولاني ، اعتبار و موجوديت رسمي در كشور مي باشد.
كليه وجوه ارسالي شما فقط با دريافت كارمزد ثابت ۳۰ دلار امريكا انجام مي پذيرد.
كليه ارزهاي رايج (دلار پي پال،يورو پي پال، پوند پي پال و ….) قابل ارسال و دريافت مي باشند.

در سالهاي اخير، براي PayPal رقبايي جديدي مثل Skrill, Payza, WebMoney, MoneyBookers و صد البته Bitcoin پديد آمده است، اما پي پال به دليل همه گير بودن و اعتبار زيادي كه دارد، همچنان با فاصله زياد، رهبري بازار پرداخت هاي آنلاين را در دست دارد و همچون يك امپراطوري قدرتمند هر روز بيشتر از ديروز بر گستردگي فعاليت خود مي افزايد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۲۹:۳۸ توسط:maryam موضوع:

تاريخچه صرافي


صرافي www.sarafi-etemad.com در لغت به معناي داد و ستد انواع پول است. پيدايش آن به عنوان يك حرفه را مي‌توان ناشي از نياز مردم به تعيين و صحت وزن و عيار مسكوكات گوناگوني دانست كه در قرون پيشين رواج داشتند و ناآگاهي از وزن و عيار صحيح آنها مي‌توانست زيان بار باشد. صرافي ريشه بانكداري مدرن امروزي است.
http://www.sarafi-etemad.com/images/zt-iner-logo4.png

با استفاده از پول كاغذي در قرن ۱۷ و ايجاد بانكداري مدرن و نرخ تبديل شناور بين پولهاي مختلف بازارهايي مانند فوركس شكل گرفت.

تاريخ صرافيwww.sarafi-etemad.com به زمانهاي قديم باز مي‌گردد.  ارسال حواله كانادا در كتاب مقدس به صرافي اشاره شده است. در زمان معبد دوم اورشليم در حيات معبد تعداد زيادي افراد به شغل صرافي اشتغال داشتند. اين افراد پولهاي رومي و يوناني كه داراي عكس خدايان آنها بود با پول يهودي كه تنها پول قابل استفاده در معبد بود تعويض مي‌كردند. عيسي مسيح در اناجيل جهارگانه با اين صرافان به شدت برخورد مي‌كند و آنان را كساني مي‌داند كه خانه خدا را تبديل به لانه دزدان كرده‌اند.
در زمانهاي قرون وسطي در اروپا صرافي در كانادا بيشتر شهرها داراي واحد پولي خود بودند كه داراي نقش حاكم آن شهر بود. وقتي يك غريبه وارد شهر مي‌شد مجبور بود پول همراه خود را با پول آن شهر تعويض كند. صرافان در اين زمان اين پول خارجي را محك مي‌زدند و آن را با پول محلي عوض مي‌كردند. بيشتر انتقالهاي وجه بزرگ با سكه انجام نمي‌شد و تنها به وسيله صراف از حساب يك نفر به حساب فرد ديگر منتقل مي‌شد.

با گسترش پي پال كار صرافها آنها به وام دادن نيز پرداختند. شواليه‌هاي تمپلار به زائران اورشليم وام مي‌دادند.
به دليل اينكه صرافي در مالزي در امپراطوري عثماني پولهاي بسيار مختلفي مورد استفاده بود نياز به صراف براي محك زدن و تعويض اين پولها وجود داشت. به دليل اينكه در دين يهوديت گرفتن سود بر روي پول از غيريهودي (جنتيل) ممنوع نيست در بيشتر كشورهاي اسلامي شغل صرافي به صورت اختصاصي در دست يهوديان بود. اروپايياني كه از عثماني ديدن مي‌كردند ابراز مي‌كردند كه اقتصاد عثماني بدون حضور اين يهوديان صراف قابل ادامه نيست. بسياري صرافان متهم مي‌شدند كه گوشه‌هاي سكه را بريده و يا در وزن آن تقلب مي‌كنند
در ايران نيز به دليل اينكه در دين اسلام سودگرفتن بر روي پول ممنوع محسوب مي‌شد اين تجارت به صورت كامل در اختيار يهوديان بود. در قرن نوزدهم تقريباً تمامي يهوديان شيراز به صرافي اشتغال داشتند.

آشنايي با شغل صرافيwww.sarafi-etemad.com

شغل صرافي www.sarafi-etemad.com كه به شغل ميليادر ها معروف است بيشتر در ارتباط با ارز و طلا و نقره است www.sarafi-etemad.com صراف ها معمولا با معامله ارز و تبديل ريال به ارز كسب درآمد مي كنند .

شايد بيشتر شما بگوييد كه در ايران وظيفه بانك مركزي است كه ريال را به ارز تبديل كند ولي اين اشتباه است زيرا كه بانك مركزي فقط بر معامله هاي بزرگ و تقاضا هاي زياد كه معمولا براي تجارت و صنعت مورد استفاده قرار مي گيرد رسيدگي مي كنند ولي براي اينكه فردي براي سفر خارجي خود بخواهد ارز تهيه كند بايد به صرافي ها مراجعه كند و وجود طلا در سبد كالاي صراف ها فقط براي سود بيشتر است و اگر اين مقدار خريد فروش زياد باشد مي توند در بازار هم موثر باشد .

همانگونه كه در طلا فروشي هر لحظه نرخ جديدي مشاهده مي شود در ارز هم اين گونه است و هر لحظه نرخ تغيير مي كند و براي اينكه يك صراف متوجه شود كه نرخ ارز چند است بايد با بازار جهاني هماهنگ باشد كه بازاري كه نرخ ارز را در ايران مشخص مي كند امارات متحده عربي است كه صراف ها با آن در ارتباطند و اين بازار هم ساعت ۱۱ صبح به بعد شروع به كار مي كند كه اگر قبل از اين ساعت به يك صرافي مراجعه كنيد حتما اين كلمه را كه هنوز نرخ نيومده را در صرافي ها شنيده ايد و اين به همين خاطر است كه صرافي هاي امارت ساعت ۱۱ شروع به كار مي كنند .

در قديم شغل صراف ها اين بود كه با دادن برات به افراد و تبديل كردن آن برات به پول كسب درآمد مي كردند يعني در اين كشور براتي صادر مي شد در قبال پول  ودر كشور ديگر شعبه همان صرافي در قبال برات به آن فرد پول مي پرداخت .

صرافي اعتمادhttp://www.sarafi-etemad.com در ايران به رغم تكامل خود دراواخر قرن نوزدهم، با رقابت شديد بانك استقراضي روس و بانك شاهنشاهي ايران، كه علاوه بر آشنايي با فنون جديد بانكداري با حمايت دولت‌هاي روسيه، انگلستان و ايران نيز برخوردار بودند روبرو شد. در سالهاي بعد بسياري از صرافان به ورشكستگي كشانده شدند و ديگر هيچگاه نتوانستند نقش پيشين خود را باز يابند. حواله وسترن يونيون طي چند دههٔ اخير صرافان بيشتر در زمينه داد و ستد مسكوكات طلا و نقره و ارزهاي خارجي، و به طور محدود در زمينه اعطاي وام‌هاي كوچك، فعاليت داشته‌اند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۲۶:۵۰ توسط:maryam موضوع:

تاريخچه پول انگلستان

پوندwww.sarafi-etemad.com استرلينگ (به انگليسي: Pound sterling) يا بطور كوتاه پوند، واحد پول پادشاهي بريتانيا است.[۱] پوند استرلينگ بطور معمول با نماد £ و يا بطور رسمي‌تر با مخفف GBP نمايش داده مي‌شود.[۲]

واحد كوچك‌تر پوند پني (به انگليسي: Penny) نام دارد[۳] ، مجموع صد پني برابر بايك پوند است. پوند يكي از قوي‌ترين و با ارزشترين ارزها است.[۴] نام مستعار اين واحد پول در انگلستان كوييد (به انگليسي: Quid) مي‌باشد.
حواله پوند به انگلستان
پوند استرليگ كه براساس اسناد معتبر، قديمي‌ترين واحد پول جهان است، در بخش عمده‌اي از تاريخ انگلستان و بعدها بريتانيا، در گردش بوده است.

www.sarafi-etemad.com پوند استرلينگ بخش جدايي ناپذيري از هويت انگليسي-بريتانيايي است، اما ريشه‌هاي آن به اروپا بازمي‌گردد. نام آن از كلمه «ليبرا» استخراج شده كه در زبان زبان لاتين به معناي وزن يا تعادل است. از اين ريشه عبارت «ليبرا پوندو» ساخته شد كه به معناي واحد وزن پوند است.

https://www.sarafi-etemad.com/images/zt-iner-logo4.png

استفاده از كلمه «ليبرا» قرنها است كه در زبان رايج در قلمرو بريتانيا منسوخ شده است ولي حضور آن به اشكال مختلف در نشانه‌هاي مربوط به واحد پول و واحد وزن ادامه يافت. به عنوان مثال علامت £ كه نماد واحد پول بريتانيا است از آن الهام گرفته شد يا حرف اختصاري پوند واحد وزن مرجع در سيستم اوزان بريتانيايي lb است.

ارتباط نمادين اين واحد پول با واحد وزن در بريتانيا تصادفي نيست، چون در اصل ارزش يك پوند معادل يك پوند (۴۵۳٫۵ گرم) نقره بوده است. با الهام از روش تقسيم «ليبرا» در روم باستان به واحدهاي كوچكتر يعني «سوليدوس» و «دناريوس»، پوند واحد پول بريتانيا نيز به ۱۲ شيلينگ و ۲۴۰ پني تقسيم مي‌شد.

سيستم مشابهي نيز در دوران پادشاهي شارلماني بر قلمرو فرانك (بخشي از فرانسه امروزي) برقرار بود. واحد پول آنها «ليوره» نام داشت كه به ۱۲ سوس و ۲۴۰ دنيئرز تقسيم مي‌شد.[۵]

اسناد تاريخي نشان مي‌دهد كه اوفا، يكي از پادشاهان انگلوساكسون در نيمه دوم قرن هشتم ميلادي سيستم پول واحد را در بخش‌هاي مركزي و جنوبي انگلستان تثبيت كرد. در اين دوران اولين سكه‌هاي نقره‌اي پني انگليسي زير نظر وي ضرب شد كه رويش نام او حك شده است.

در عمل، وزن اين سكه‌ها بسيار متفاوت بود ولي بر اساس آن سيستم پولي، ۲۴۰ سكه پني معادل يك پوند تلقي مي‌شد. در آن دوران سكه‌هاي با ارزش تر از پني ضرب نمي‌شد و واحدهاي با ارزش تر مثل شيلينگ و پوند به صورت مجازي فقط در حساب و كتاب مورد استفاده بودند.

اولين بار سكه www.sarafi-etemad.com پوند در سال ۱۴۸۹ در دوران پادشاهي هنري هفتم به بازار آمد. در آن زمان به آن مي‌گفتند سكه فرمانروا. سكه شيلينگ نيز اولين بار در سال ۱۵۰۴ ضرب شد. پول اسكناس به فاصله كوتاهي پس از تأسيس بانك مركزي انگلستان در سال ۱۶۹۴ به گردش افتاد. در آغاز آنها را با دست مي‌نوشتند و طراحي مي‌كردند. سكه‌هاي طلا از سال ۱۵۶۰ به گردش درآمد و از سال ۱۶۷۲ نيز سكه‌هاي مسي به جمع پولهاي رايج افزوده شد.

معيار تقسيم پوند به ۱۲ شيلينگ و هر شيلينگ به ۱۲ پني تا سال ۱۹۷۱ ادامه داشت، تا اينكه در اين سال بريتانيا نيز در سيستم پولي خود تقسيم ده‌گانه را پذيرفت و به اجرا گذاشت.

بر اساس كتاب «زندگينامهٔ پوند www.sarafi-etemad.com» به قلم ديويد سينلكير، در سال ۹۸۰ ميلادي و دوران حكومت آئتلرائد شاه با يك پوند مي‌شد ۱۵ راس گاو خريد؛ ولي به گفته اين مورخ، قدرت خريد يك پوند از قرن پانزدهم تا سال ۲۰۰۰ چهارصد برابر سقوط كرده است.

طبق تحقيقاتي كه در سال ۱۹۹۹ توسط كتابخانه مجلس عوام بريتانيا انجام شد، در فاصله سال ۱۷۶۰ تا ۱۹۹۸ قيمت‌ها در اين كشور ۱۱۸ برابر شده است. در بخشي از اين تحقيقات گفته مي‌شود: “بنابراين در سال ۱۷۵۰ قدرت خريد يك پني از قدرت خريد يك پوند در سال ۱۹۹۸ بيشتر بوده است. بخش اعظم اين تورم از سال ۱۹۴۵ تاكنون اتفاق افتاده است

در طول تاريخ اقدامات بسيار سختگيرانه و گاه خشونت باري براي حفظ كيفيت سكه‌ها و پول رايج در بريتانيا انجام شده است. پروفسور نيكلاس ميهيو، كارشناس تاريخ پوند مي‌گويد كه هنري اول، پادشاه انگلستان در اواخر قرن يازده و اوايل قرن دوازدهم ميلادي مسئولان ضرب سكه را كه حساب آنها دقيق نبود اخته مي‌كرد.

به گفته ديويد سينكلير در سال ۱۱۲۴ ميلادي نيمي از ضاربان سكه در انگلستان به خاطر اينكه سكه‌هاي توليد شده توسط آنها كيفيت مطلوب را نداشت و يا به خاطر اينكه سكه‌هاي تقلبي توليد كرده بودند به دستور پادشاه مثله شدند.

كلمه استرلينگ پس از فتح انگلستان توسط شاهان نورماندي رايج شد و در ابتدا اين عبارت فقط به سكه‌هاي پني اطلاق مي‌شد و نه پوند. اما در مورد ريشه اين كلمه اطلاعات مشخصي در دست نيست. شايد از كلمه استرلين گرفته شده باشد كه در زبان نرمان‌ها به معناي ستاره كوچك بود يا حتي از يك كلمه زبان عربي به معناي پول.

هنري دوم كيفيت سكه‌هاي رايج در بريتانيا را بهبود داد و از سا ل ۱۲۸۲ و دوران پادشاهي ادوارد اول مراسم ويژه‌اي در دربار براي سنجش كيفيت سكه‌ها به اجرا گذاشته شد كه تا امروز ادامه دارد.

براي افزايش استحكام و دوام بهتر سكه‌ها، ميزان نقره موجود در آن به ۹۲٫۵ درصد كاهش يافت و نقره با اين درصد از خلوص بعدها به عنوان نقره استرلينگ تثبيت شد.

هنري هشتم در دوران حكومت خود براي بهره گرفتن بيشتر از نقره موجود در خزانه پادشاهي به حد قابل ملاحظه‌اي از نقره موجود در سكه‌هاي ضرب شده كاست كه در تاريخ به عنوان خواري بزرگ از آن ياد مي‌شود.

ملكه اليزابت اول در سال ۱۵۹۰ ارزش حقيقي سكه‌ها را به آن بازگرداند و همين عيار و وزن تقريباً تا قرن نوزدهم ادامه يافت. از حوالي سال ۱۶۶۰ ضرب سكه توسط ماشين آغاز شد و طراحي سكه‌ها به شكلي درآمد كه كسي نتواند از لبه‌هاي آنها چيزي بكند.

يكي از اهانت‌هايي كه سكه‌هاي نقره در طول تاريخ به جان خريده‌اند، كنده شدن تكه‌اي از لبه آنها است. برخي با كندن تكه‌اي از لبه سكه‌ها در حقيقت چند گرم نقره به جيب زده و سكه‌هاي در گردش را به مرور بي‌ارزش مي‌كردند. اعمال مجازات‌هاي شديد در مورد كساني كه تقلب مي‌كردند ادامه يافت. در يك مورد اسحاق نيوتن كه دوره‌اي رياست ضرابخانه سلطنتي را برعهده داشت، فردي را به جرم ضرب سكه‌هاي تقلبي دستگير كرده و مجرم گردن زده شد.

از آن زمان تلاشهاي گسترده و اقدامات مهمي براي حفظ ارزش استرلينگ صورت گرفته است كه از جمله آنها مي‌توان به سيستم موسوم به برتون وود و يا مكانيسم اروپايي نرخ گذاري براي ارزها اشاره كرد؛ ولي سيستم اقتصادي غربي نرخ شناور براي تبادل ارز را ترجيح مي‌دهد. به همين خاطر ارزش برابري پوند استرلينگ در حقيقت تابعي از عرضه و تقاضاست.

دولت بريتانيا سيستم پول مشترك اروپايي را نپذيرفت و به حوزه يورو نپيوست، به همين خاطر پوند استرلينگ از معدود واحدهاي پولي در اروپاست كه هنوز به بقاي خود ادامه مي‌دهد

اكنونwww.sarafi-etemad.com پوند به يكصد پني تقسيم مي‌شود اما تا سال ۱۹۷۰ پوند تقسيمات گوناگوني داشت. يك پوند برابر با ۲۰ شيلينگ بود. هر ۲ شيلينگ واحد ديگري به نام فلورين را تشكيل مي‌داد؛ بنابراين هر ۱۰ فلورين يك پوند مي‌شد. هر شيلينگ برابر با ۱۲ پني بود در نتيجه يك پوند ۲۴۰ پني مي‌شد. تقسيمات واحد پول بريتانيا به اين موارد محدود نبود. هر پنج شيلينگ مساوي با يك كرون بود و هر پوند به ۴ كرون تقسيم مي‌شد. بين سال‌هاي ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۰ اين تقسيمات پيچيده حذف شدند و پوند بريتانيا به صورت ساده برابر با يكصد پني شد

پوندwww.sarafi-etemad.com اسكاتلند كه در حقيقت به موازات پوند استرلينگ رايج در انگلستان به حيات خود ادامه مي‌داد در سال ۱۷۰۷ و پس از تشكيل پادشاهي متحد بريتانيا، براساس پوند انگلستان ارزش گذاري شد

واريز حواله پوند به انگليس از سه روش ذيل امكان پذير است :

خريد پوند داخلي : واريز به اكثر بانكهاي انگلستان از داخل انگليس ( ۳ روز كاري )

معمولا بصورت واريز اسكناس واز داخل شعبه بانك صورت ميگيرد . اين روش مناسب حساب شخص مي باشد و براي رقم هاي بالا نيز پيشنهاد نميشود.
ازانجاييكه بانكهاي انگلستان نسبت به منشا پوند حساسيت دارند ، واريزرقم هاي بالا شايبه پولشويي را ايجاد كرده و براي صاحب حساب ايجاد مشكل ميكند. البته حسابهاي با كاركرد بالا معمولا از اين قاعده مستثني هستند. امكان واريز به اكثر بانكهاي انگلستان مانند نت وست ، لويدز، اچ اس بي سي، سانتاندر امكان پذير است.

حواله پوند سفيد : اين حواله در واقع واريزوجه ، از حساب به حساب است و منشا پول روشن است. براي واريزپوند به حساب  شركت و دانشگاه ، روش مناسبي است.

حوالهwww.sarafi-etemad.com پوند از مالزي : واريز دو روزه به همه بانكهاي انگلستان از كشور مالزي

منشا پول خارج از انگلستان و از كشور مالزي است، اين حواله از لحاظ نرخ واحد پوند، گرانترين روش است

خريد www.sarafi-etemad.com حواله پوند انگلستان از طريق واريز به حساب نت وست بانك و واريز  يكروزه ريالي در ايران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۲۵:۵۵ توسط:maryam موضوع: