مهاجرت به اروپا-اخذ اقامت اروپا مهاجرت به اروپا-اخذ اقامت اروپا .

مهاجرت به اروپا-اخذ اقامت اروپا

شرايط اقامت در كشور آلمان

اقامت در آلمان

اقامت و مهاجرت در كشور آلمان

آلمان كشوري است كه از نظر صنعتي و اقتصادي در اتحاديه اروپا داراي جايگاه خاصي ميباشد و نظام سياسي آن از نوع جمهوري فدرال دموكراتيك پارلماني بوده و داراي ۱۶ ايالت است كه اين ايالتها در بعضي موارد ميتوانند بصورت مستقل عمل كنند و به همين علت هر ايالت قوانين تحصيلي و شغلي خاص خود را دارا ميباشند و در برخي ايالتها تحصيل رايگان ميباشد و برخي شامل هزينه است .

اقامت آلمان نيز مانند ديگر كشورهاي اروپايي به دو دسته موقت و دائم تقسيم ميشود كه شرايط اخذ اقامت براي هريك متفاوت است.

دسته اول يعني اقامت آلمان از نوع موقت كه شامل اقامت تحصيلي ، آموزشهاي حرفه اي و شغلي ، سمينارها و پژوهش و تحقيق ميباشد ، مدت زمان اين نوع اقامت حد اكثر يك سال ميباشد و در صورت نياز به زمان بيشتر مانند تحصيل ، بايد هر سال ويزا تمديد گردد .

دسته دوم اقامت دائم آلمان يا هميشگي به افرادي تعلق مي گيرد كه پنج سال كامل داراي اقامت غير دائم بوده، هزينه زندگي خود را از راه كار خود تامين ‌نموده و زبان آلماني را تا اندازه اي بداند، از اقامتهاي كه ميتوانند منجر به اقامت دائم شوند به اقامتهاي سرمايه گذاري ، ازدواج ، و بلوكارت اشاره نمود و لازم به ذكر است اين نوع ويزا ها نيز در اصل موقت مي باشند ولي در نهايت تبديل به اقامت دائم ميگردند .
اقامت آلمان و مهاجرت به آلمان از طريق سرمايه گذاري

با توجه به قوانين مهاجرت كشور آلمان، دريافت اقامت فرد متقاضي ( مجرد و يا متاهل همراه با خانواده همسر و كليه فرزندان مجرد زير ۱۸ سال ) از طريق سرمايه گذاري و ثبت شركت تجاري امكان پذير مي باشد شرايط اخذ ويزا از طريق سرمايه گذاري :

ارائه نامه رسمي از بانك كشوري كه از آنجا اقدام مي نماييد ، كه بيانگر سرمايه نقدي مورد نظر باشد .

ارائه طرح وبرنامه تجاري يا صنعتي قابل قبول كه در آن بازار كار هدف و درآمد و سود دهي با توجه به مشخصات بازار كشور آلمان بررسي شده باشد ،و پيش بيني ميزان كاركرد حساب بانكي از شروع فعاليت تا انتهاي ۳ سال آينده ۲۵۰۰۰۰ يورو باشد.
مراحل اخذ اقامت كشور آلمان

پس از ارائه نامه رسمي بانك و همچنين business plan و گرفتن اجازه فعاليت تجاري , متقاضي جهت گرفتن وقت سفارت براي خود و خانواده و ارائه مدارك مورد نظر جهت گرفتن ويزاي نوع D اقدام مينمايد.

اقامت از طريق ازدواج نوع ديگري از شرايط مهاجرت به آلمان ميباشد.

چنانچه شما با فردي كه اقامت آلمان را دارد ازدواج نمايد ، به شما هم اقامت آلمان داده ميشود و چنانچه ۵ سال از ازدواج شما گذشته باشد به شما تابعيت آلمان داده ميشود .

توجه نمايد اقامت از نوع ازدواج هيچ ربطي به جنسيت ندارد و از مزاياي اين نوع اقامت ميتوان به اين نكته اشاره كرد كه شما اجازه كارتمام وقت خواهيد داشت و تمام قوانيني كه شامل افرادي كه تابعيت حوزه شينگن را دارند براي شما نيز صادق است .

نكته مهم اين است كه براي ازدواج با فردي كه تابعيت آلمان رادارد بايد شما هم حتما درخواست تابعيت بدهيد البته تا زمان مورد نظر نگذرد به شما تابعيت داده نخواهد شد ولي براي ازدواج حتما بايد درخواست تابعيت داد .
اقامت از طريق كارت آبي

در سال ۲۰۰۷ ميلادي با توجه به كمبود نيروي كار متخصص در اروپا كشورهاي عضو اتحاديه كه بالغ بر ۲۷ كشور هستند ، طرحي را براي جذب نيروهاي كار متخصص غير اروپايي برنامه ريزي كردند و به واسطه اين برنامه براي كار و مهاجرت به تمامي كشور هاي عضو اتحاديه بغير از انگلستان ، ايرلند و دانمارك كه از شركت در اين طرح خودداري كردند مهاجرت كاري داشته باشند.

اين طرح بر اساس ايده گرين كارت آمريكا برنامه ريزي گرديد و با توجه به نماد پرچم اروپا نام آن را كارت آبي گذاشتند ، و بر اين اساس امكان اخذ اقامت از طريق استخدام فراهم گرديد.

كشور آلمان اولين كشوري بود كه با توجه به اينكه در آن زمان بزرگترين قدرت صنعتي اروپا محسوب ميگرديد و پتانسيلهاي خوبي داشت لذا از اين طرح استقبال نمود.

از اول جولاي ۲۰۱۲ ميلادي دولت آلمان شرايط و پيش نياز هاي دريافت آبي كارت را بطور رسمي اعلام كرده و به آن ضمانت اجرايي داده است.

و بر اين اساس نيروهاي متخصص كاري غير اروپايي ميتوانند با دريافت اين نوع ويزاي كاري ، به آلمان مهاجرت كاري نمايند و خانواده هاي خود را نيز به همراه خود بياورند و چنانچه شما بتوانيد از طريق ويزاي بلو كارت وارد آلمان شويد از تمام مزاياي شهروندان اروپاي برخوردار خواهيد شد و چنانچه ۵ سال بتوانيد از طريق كارت آبي در آلمان كار كرده و هزينه هاي خود راپوشش دهيد موفق به اخذ اقامت آلمان از نوع دائم ميگرديد.

مشكل ترين قسمت ، پيدا كردن كارفرمايي است كه شما را استخدام نمايد براي پيدا كردن كارفرما هم ميتوانيد آنلاين (از طريق سايت هاي كاريابي) جستجو كنيد و يا اگر امكان اومدن به آلمان رو داريد، حضوري اينجا اينكار رو بكنيد. اگر آنلاين اقدام كنيد و شركت از سابقه كاري شما خوشش بياد و همچنين تمايل به گرفتن نيرو از خارج از آلمان داشته باشد (اين نكته خيلي مهم هست، چون اكثرا شركت هاي كوچك تمايلي به اين كار ندارند) معمولا روند به اينصورت خواهد بود كه با شما تلفني مصاحبه انجام ميشود.

در صورت مثبت بودن نتيجه مصاحبه براي شما دعوت نامه مصاحبه حضوري ميفرستند كه شما بايد با اين دعوت نامه به سفارت آلمان مراجعه كنيد و درخواست ويزاي تجاري بدهيد. بعد از دو هفته در صورتي كه مشكلي نباشد ويزا براي شما صادر ميشود. با اون ويزا براي مصاحبه وارد آلمان مي شويد و مصاحبه رو انجام ميدهيد. معمولا دو يا سه روز به هزينه شركت در آلمان خواهيد بود (به همين علت شركت هاي كوچك تمايلي به گرفتن نيرو از خارج از آلمان ندارند، چون هزينه و زمان بيشتري بايد صرف كنند) و بعد از مصاحبه به ايران برميگرديد. معمولا نتيجه مصاحبه طي مدت ۱۰ روز به شما اطلاع داده ميشود. اگر نتيجه مصاحبه حضوري هم مثبت باشد، شركت به شما حقوق و مزاياي پيشنهاديش رو اعلام ميكند و در صورت رضايت شما، براي شما قرارداد كاري و يك نامه درخواست صدور ويزاي موقت كه بايد از طرف شما تحويل سفارت آلمان بشود، صادر ميشود


برچسب: ، اخذ اقامت در آلمان، تحصيل در آلمان، تحصيل و زندگي در اروپا، شرايط مهاجرت به المان، مهاجرت و اقامت در اروپا،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۲۹:۰۲ توسط:maryam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :