مهاجرت به اروپا-اخذ اقامت اروپا مهاجرت به اروپا-اخذ اقامت اروپا .

مهاجرت به اروپا-اخذ اقامت اروپا

توضيحاتي درباره تحصيل رايگان در اروپا

تحصيل

در اين مقاله كوتاه بر اين شديم تا بيشتر در مورد تحصيل رايگان در اروپا صحبت كنيم ، و اينكه در كدام كشورهاي اروپايي نظام تحصيل رايگان در اروپا هنوز وجود دارد ، و شما عزيزان با داشتن چه شرايطي مي توانيد از امكان تحصيل رايگان در اروپا بهرمند گرديد.

v امروزه تحصيل رايگان در دنيا تقريبآ ناياب است ، و تنها كشورهايي كه تا سال ۲۰۱۴ ميتوانستيم هنوز از تحصيلات در آنجا بعنوان تحصيل رايگان نام ببريم كشورهاي اتريش ، آلمان ، فرانسه ، نروژ و فنلاند بودند. امكان تحصيل رايگان در اروپا همواره براي متقاضيان واجد شرايط تحصيل رايگان در كشورهاي اتريش ، آلمان موجود مي باشد.
تحصيل رايگان در اروپا در سالهاي اخير تقريبآ هزينه اي برابر به صفر يورو داشت اما حال سال به سال با تصويب قوانين جديد و پولي شدن اكثر دانشگاههاي كشورهاي ديگري كه جزئي از نظام آموزشي و تحصيل رايگان در اروپا بودند همانند كشور سوئد ، تحصيل در كشورهاي اتريش ، آلمان ، فرانسه ، نروژ و فنلاند نيز شامل هزينه گرديد. منتها اين هزينه همچنان در مقابل هزينه هاي تحصيل در كشورهايي نظير سوئد و … رايگان محسوب مي گردد ، زيرا سوئد پس از پولي شدن دانشگاههايش تقريبآ ساليانه از دوازه هزار يورو در سال و به بالا براي دانشجويان هزينه در بر دارد ، حال آنكه در اتريش دانشجويان دانشگاه هاي دولتي در مقاطع ليسانس و فوق ليسانس تقريبآ زير هزار يورو در سال بابت تحصيل مي پردازند.

v در مقطع دكترا نيز دانشجويان دكترا مبلغي زير دو هزار يورو در سال بابت تحصيل مي پردازند . به همين جهت اين سيستم آموزشي همچنان در دنيا بعنوان نظام آموزشي و تحصيل رايگان در اروپا شناخته مي شوند ، زيرا ارزانتر از اين دانشگاهها در سطح دنيا ديگر پيدا نمي گردد . البته در طي اين روند هزينه دار شدن دانشگاههاي رايگان دنيا ، دانشگاههاي فرانسه و فنلاند و نروژ نيز از حالت رايگان كاملآ خارج شدند . و فقط كشورهاي اتريش و آلمان باقي ماندند كه البته با شرايط سخت كنوني آلمان جهت اخذ ويزاي تحصيلي ، ميتوان گفت در حال حاضر بهترين كشور براي مهاجرت تحصيلي و تحصيل رايگان در اروپا با شرايط راحت و تقريبآ قطعي ويزا ، كشور اتريش مي باشد .

v جالب آنجاست كه اتريش كه داراي امكان تحصيل رايگان در اروپا مي باشد و دانشگاههاي بسيار عالي اي نيز دارد و از اعتبار جهاني بسيار بالايي برخوردار هستند ، و همچنين اينكه براي سال ۲۰۱۵ بهترين كشور دنيا از همه نظر شناخته شده و اين رتبه تا سال پيش به كشور سوئيس تعلق داشت ، ليكن اكنون اتريش برترين كشور دنياست و البته با يك چهارم هزينه هاي زندگي ، هزينه هاي زندگي در اتريش نيز ، كمترين هزينه هاي زندگي در دنيا محسوب مي گردد .
معني اين آنست كه در بهترين نقطه دنيا با تمام امكانات و رفاه اجتماعي و خدمات اجتماعي كه در دنيا برترين است ، هم رايگان تحصيل خواهيد كرد و هم هزينه هاي زندگي بسيار پاييني نيز مي پردازيد . هم آنكه اجازۀ كار خواهيد داشت و پس از فارغ التحصيلي مانند كشورهاي ديگر مجبور به بازگشت به كشور خود نخواهيد بود ، چنانكه ويزاي شما در صورت يافتن كارفرمايي در اتريش به راحتي به ويزاي كاري اتريش تبديل خواهد شد و شما نيز با داشتن پنج سال سابقۀ كاري فول تايم ميتوانيد جهت اخذ اقامت دائم اتريش نيز اقدام نماييد .

v از ديگر مزاياي تحصيل رايگان در اتريش آنست كه در صورت بهمراه بردن همسر و فرزندانتان به كشور اتريش ، آنان نيز از مزاياي تحصيل رايگان در اتريش بهرمند خواهند شد . و تحصيل فرزندتان كه در كشورهاي ديگر قطعآ بيشتر از شش هزار يورو در سال هزينه در بر خواهد داشت ، در كشور اتريش كاملآ رايگان خواهد بود .

v جهت تحصيل رايگان در اروپا، در هر كشوري كه شما وارد آن مي گرديد جهت تحصيل آن هم بصورت رايگان ، مي بايست حتمآ يا داراي مدرك زبان آن كشور باشيد ، همانند كشور آلمان كه از شما مدرك زبان آلماني معتبر را ميخواهد ، و يا آنكه مي بايست بدون مدرك زبان به آن كشور وارد شويد و در كلاسهاي زبان آن كشور در دانشگاه شركت نموده و براي شما جهت يادگيري زبان آن كشور فرصتي تعيين ميگردد كه طي آن فرصت ميتوانيد مدرك زبان مورد درخواست آن كشور را در همان كشور اخذ نماييد و پس از آن به شما اجازۀ ادامه تحصيل در دانشگاههاي رايگان دولتي خود را خواهند داد، همانند اتريش . كه صد البته به دليل سهل تر بودن شرايط اتريش ، اتريش داراي متقاضي بسيار زيادي جهت مهاجرت تحصيلي و تحصيل رايگان در اروپا نيز ميباشد.
v البته شرايط خاصي نيز بر فرآيند اخذ پذيرش تحصيلي از دانشگاههاي رايگان اتريش و آلمان نيز وجود دارد ،آن هم اينكه فقط دانشگاههاي سراسري مورد قبول ميباشند ، به تازگي تقريبآ شصت درصد پرونده هاي دانشگاه آزاد را نيز با توجه به شرايط خوب بودن شعبه دانشگاه و معدل دانشجو و نمرات دروس اختصاصي وي قبول مي نمايند و در موارد بسيار قليلي نيز ديده شده كه دانشجويان يا فارغ التحصيلان دانشگاههاي غيرانتفاعي را نيز قبول نموده اند ، ليكن متاسفانه افراديكه دانشجو يا فارغ التحصيل از دانشگاههاي علمي كاربردي و يا پيام نور هستند شانسي براي قبولي و تحصيل رايگان در اروپا نخواهند داشت .

۸ ۲ ۲ تحصيل رايگان در اروپا

تحصيل رايگان در اروپا

v خبر خوب آنكه افراديكه دانشجو يا فارغ التحصيل از دانشگاههاي علمي كاربردي و يا پيام نور هستند ، با اينكه در اتريش و آلمان شانسي نخواهند داشت ، ليكن براي كشور ايتاليا براحتي ميتوانند اقدام نمايند ، ايتاليا داراي نظام آموزشي تحصيل رايگان در اروپا نيست، وليكن همانند كشورهاي اروپايي با سيستم تحصيل رايگان در اروپا ، ميتوان روي ان حساب باز نمود ، زيرا به بيش از نود درصد دانشجويان بورسيه تحصيلي استاني تعلق ميگيرد و( البته نياز به مداركي دال بر اثبات مورد مكفي نبودن حقوق ماهيانه در ايران خواهيد داشت) ، بطوريكه هم هزينه تحصيل ايشان رايگان ميگردد و هم اينكه بطور مثال در مقاطع ليسانس و فوق ليسانس پنج هزار يورو در سال و در مقطع دكترا سيزده هزار و چهارصد يورو در سال كمك هزينه زندگي داده خواهد شد ، آن هم البته شرايط خاصي را ميطلبد كه در اين مقال نمي گنجد و براي اطلاعات بيشتر بحث بورسيه ايتاليا را در سايت موسسه حقوقي ملك پور مطالعه بفرماييد.
v درصورت داشتن قصد مهاجرت به كشورهاي اروپايي ، حتمآ قبل از هرگونه تصميم گيري ، حتمآ با وكلا و مشاوران مجرب ما در موسسۀ حقوقي ملك پور تماس حاصل بفرماييد ، تا در اسرع وقت در مورد تمامي امكانات و موقعيت هاي مهاجرتي خود مطلع و راهنمايي گرديد . موسسه حقوقي ملك پور مفتخر است كه هميشه صادقانه و دلسوزانه جهت پيشبرد اهداف موكلان گرامي قدم برداشته و همين مورد باعث شده تا موسسه حقوقي ملك پور تبديل به خوش نام ترين و موفق ترين و بزرگترين موسسه حقوقي كشور گردد.


برچسب: ، تحصيل ارزان در اروپا، تحصيل در اروپا، تحصيل رايگان در كشور هاي ارئپايي، مهاجرت به اروپا، كار در اروپا،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۳۱:۰۵ توسط:maryam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :