مهاجرت به اروپا-اخذ اقامت اروپا مهاجرت به اروپا-اخذ اقامت اروپا .

مهاجرت به اروپا-اخذ اقامت اروپا

تاريخچه صرافي


صرافي www.sarafi-etemad.com در لغت به معناي داد و ستد انواع پول است. پيدايش آن به عنوان يك حرفه را مي‌توان ناشي از نياز مردم به تعيين و صحت وزن و عيار مسكوكات گوناگوني دانست كه در قرون پيشين رواج داشتند و ناآگاهي از وزن و عيار صحيح آنها مي‌توانست زيان بار باشد. صرافي ريشه بانكداري مدرن امروزي است.
http://www.sarafi-etemad.com/images/zt-iner-logo4.png

با استفاده از پول كاغذي در قرن ۱۷ و ايجاد بانكداري مدرن و نرخ تبديل شناور بين پولهاي مختلف بازارهايي مانند فوركس شكل گرفت.

تاريخ صرافيwww.sarafi-etemad.com به زمانهاي قديم باز مي‌گردد.  ارسال حواله كانادا در كتاب مقدس به صرافي اشاره شده است. در زمان معبد دوم اورشليم در حيات معبد تعداد زيادي افراد به شغل صرافي اشتغال داشتند. اين افراد پولهاي رومي و يوناني كه داراي عكس خدايان آنها بود با پول يهودي كه تنها پول قابل استفاده در معبد بود تعويض مي‌كردند. عيسي مسيح در اناجيل جهارگانه با اين صرافان به شدت برخورد مي‌كند و آنان را كساني مي‌داند كه خانه خدا را تبديل به لانه دزدان كرده‌اند.
در زمانهاي قرون وسطي در اروپا صرافي در كانادا بيشتر شهرها داراي واحد پولي خود بودند كه داراي نقش حاكم آن شهر بود. وقتي يك غريبه وارد شهر مي‌شد مجبور بود پول همراه خود را با پول آن شهر تعويض كند. صرافان در اين زمان اين پول خارجي را محك مي‌زدند و آن را با پول محلي عوض مي‌كردند. بيشتر انتقالهاي وجه بزرگ با سكه انجام نمي‌شد و تنها به وسيله صراف از حساب يك نفر به حساب فرد ديگر منتقل مي‌شد.

با گسترش پي پال كار صرافها آنها به وام دادن نيز پرداختند. شواليه‌هاي تمپلار به زائران اورشليم وام مي‌دادند.
به دليل اينكه صرافي در مالزي در امپراطوري عثماني پولهاي بسيار مختلفي مورد استفاده بود نياز به صراف براي محك زدن و تعويض اين پولها وجود داشت. به دليل اينكه در دين يهوديت گرفتن سود بر روي پول از غيريهودي (جنتيل) ممنوع نيست در بيشتر كشورهاي اسلامي شغل صرافي به صورت اختصاصي در دست يهوديان بود. اروپايياني كه از عثماني ديدن مي‌كردند ابراز مي‌كردند كه اقتصاد عثماني بدون حضور اين يهوديان صراف قابل ادامه نيست. بسياري صرافان متهم مي‌شدند كه گوشه‌هاي سكه را بريده و يا در وزن آن تقلب مي‌كنند
در ايران نيز به دليل اينكه در دين اسلام سودگرفتن بر روي پول ممنوع محسوب مي‌شد اين تجارت به صورت كامل در اختيار يهوديان بود. در قرن نوزدهم تقريباً تمامي يهوديان شيراز به صرافي اشتغال داشتند.

آشنايي با شغل صرافيwww.sarafi-etemad.com

شغل صرافي www.sarafi-etemad.com كه به شغل ميليادر ها معروف است بيشتر در ارتباط با ارز و طلا و نقره است www.sarafi-etemad.com صراف ها معمولا با معامله ارز و تبديل ريال به ارز كسب درآمد مي كنند .

شايد بيشتر شما بگوييد كه در ايران وظيفه بانك مركزي است كه ريال را به ارز تبديل كند ولي اين اشتباه است زيرا كه بانك مركزي فقط بر معامله هاي بزرگ و تقاضا هاي زياد كه معمولا براي تجارت و صنعت مورد استفاده قرار مي گيرد رسيدگي مي كنند ولي براي اينكه فردي براي سفر خارجي خود بخواهد ارز تهيه كند بايد به صرافي ها مراجعه كند و وجود طلا در سبد كالاي صراف ها فقط براي سود بيشتر است و اگر اين مقدار خريد فروش زياد باشد مي توند در بازار هم موثر باشد .

همانگونه كه در طلا فروشي هر لحظه نرخ جديدي مشاهده مي شود در ارز هم اين گونه است و هر لحظه نرخ تغيير مي كند و براي اينكه يك صراف متوجه شود كه نرخ ارز چند است بايد با بازار جهاني هماهنگ باشد كه بازاري كه نرخ ارز را در ايران مشخص مي كند امارات متحده عربي است كه صراف ها با آن در ارتباطند و اين بازار هم ساعت ۱۱ صبح به بعد شروع به كار مي كند كه اگر قبل از اين ساعت به يك صرافي مراجعه كنيد حتما اين كلمه را كه هنوز نرخ نيومده را در صرافي ها شنيده ايد و اين به همين خاطر است كه صرافي هاي امارت ساعت ۱۱ شروع به كار مي كنند .

در قديم شغل صراف ها اين بود كه با دادن برات به افراد و تبديل كردن آن برات به پول كسب درآمد مي كردند يعني در اين كشور براتي صادر مي شد در قبال پول  ودر كشور ديگر شعبه همان صرافي در قبال برات به آن فرد پول مي پرداخت .

صرافي اعتمادhttp://www.sarafi-etemad.com در ايران به رغم تكامل خود دراواخر قرن نوزدهم، با رقابت شديد بانك استقراضي روس و بانك شاهنشاهي ايران، كه علاوه بر آشنايي با فنون جديد بانكداري با حمايت دولت‌هاي روسيه، انگلستان و ايران نيز برخوردار بودند روبرو شد. در سالهاي بعد بسياري از صرافان به ورشكستگي كشانده شدند و ديگر هيچگاه نتوانستند نقش پيشين خود را باز يابند. حواله وسترن يونيون طي چند دههٔ اخير صرافان بيشتر در زمينه داد و ستد مسكوكات طلا و نقره و ارزهاي خارجي، و به طور محدود در زمينه اعطاي وام‌هاي كوچك، فعاليت داشته‌اند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۲۶:۵۰ توسط:maryam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :